رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: طبق کیفرخواست دادسرای عمومی و انقلاب مشهد متهمان پرونده شرکت پدیده شاندیز به اتهام 'اخلال در نظام اقتصادی و مشارکت در کلاهبرداری از طریق فروش اوراق موسوم به سهام پدیده' به زودی محاکمه می شوند.

متهمان پرونده شرکت پدیده به زودی محاکمه می شوند

به گزارش قدس آنلاین، دادگستری خراسان رضوی به نقل از حجت الاسلام علی مظفری گزارش داد: در این چارچوب تعداد دیگری از افراد نیز به مشارکت در کلاهبرداری از طریق خرید و فروش اوراق موسوم به سهام پدیده شاندیز و تحصیل مال نامشروع متهم هستند.

وی بدون اشاره به تاریخ دقیق برپایی دادگاه افزود: پرونده موسوم به 'پدیده' با سه متهم اصلی و تعداد زیادی متهم دیگر، پس از طی تشریفات قانونی و تحقیقات مقدماتی برای رسیدگی به 'دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران در نظام اقتصادی' سپرده شده است.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی به روند رسیدگی به این پرونده اشاره و وصول گزارشهای متعدد از مراجع ذیصلاح قانونی از جمله سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر اقدامات غیرقانونی و مجرمانه در شرکت پدیده و بی توجهی مسئولان وقت آن شرکت نسبت به تذکرات اشاره و بیان کرد: اقدامات قانونی با هدف حفاظت از منافع سرمایه گذاران و سپرده گذاران با رویکرد پیشگیری از گسترش جرائم و تخلفات در چارچوب ممنوعیت تبلیغات اغواگرانه این شرکت از سوی مرجع قانونی آغاز شد و رسیدگی به موضوع شرکت پدیده شاندیز ادامه پیدا کرد.

وی ادامه داد: بی توجهی مسئولان این شرکت به تذکرات قانونی و استفاده نکردن از فرصتهای اعطایی برای جبران مافات مشکلات متعددی را برای جمع زیادی از هموطنان به وجود آورد که در بسیاری از موارد این مشکلات به صورت تجمعات اعتراضی بروز کرده است.

حجت الاسلام مظفری بر اجرای سیاستهای دستگاه قضایی برای مبارزه با مفسدان اقتصادی تاکید و بیان کرد: برخورد قاطع و شجاعانه مجموعه قضایی با افراد موسوم به 'دانه درشت' موجب امیدآفرینی در میان مردم شده است. دادگستری خراسان رضوی نیز در چارچوب موازین قانونی و در راستای دفاع از حقوق عامه با متخلفان این پرونده همچون پرونده های پردیسبان و تعاونی اعتبار اعتماد ایرانیان برخورد می کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.