۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸
کد خبر: 654906

با لباس کار و بچه به بغل در ستاد ترخیص مشهد منتظر است تا مراحل ترخیص موتورش که چند ماه پیش از او به سرقت برده بودند و همین چند روز قبل پیدا شده را به سرانجام برساند تا بلکه کارش راه بیفتد و همراه با همسرش موتورشان را از پارکینگ ترخیص کنند.

ترافیک در ستاد ترخیص

سر صحبتمان که با این مرد باز می‌شود در حالی که سعی دارد دختر چند ماهه‌اش را در هیاهوی سالن اداره پست مرکزی ساکت نگه ‌دارد، می‌گوید: چند ماه قبل موتورسیکلت من که به نام همسرم بود به سرقت رفت تا اینکه همین چند روز قبل اعلام کردند پیدا شده و از ما خواستند با مدارک موتور به دادگاه مراجعه کنیم و بعد از گرفتن حکم قاضی دستور آزادسازی موتور از پارکینگ صادر شود.

او می‌افزاید: بعد از آن به دادگاه رجوع کردیم و قاضی حکم به آزادسازی داد، اما با اینکه حکم داشتیم گفتند دوباره به دادگاه مراجعه کنید و حکم دیگر بگیرید که باز مجبور شدیم دوباره حکم جدیدی از قاضی بگیریم حالا هم از اول صبح به اتفاق همسرم اینجا هستیم تا بلکه بتوانیم موتورسیکلتمان را از پارکینگ در بیاوریم که اکنون ساعت از ۱۴ گذشته و موفق به این کار نشده‌ایم.

وی در ادامه می‌افزاید: کاری که در عرض ۱۰ دقیقه تمام می‌شود و خیلی راحت‌تر از این مراجعه‌کنندگان می‌توانند به خواسته خودشان برسند، بیش از پنج یا ۶ ساعت معطلی و گرفتاری برای مردم دارد. من امروز چند کار دیگر داشتم که می‌بایست آن‌ها را انجام می‌دادم با اینکه پنجشنبه هم با همسرم آمده بودم برای اینکه جایی نبود که دخترم را به کسی بسپارم مجبور شدم مجدد با همسرم به اداره پست بیایم تا کارهایش را پیگیری نماید. سؤال من این است که مگر ترخیص یک موتور که حکم قاضی را دارد چقدر وقت می‌برد که این همه باید ما مشقت و سختی بکشیم برای رسیدن به چیزی که مالک آن بودیم و هستیم؟

جوان دیگری با اظهار نارضایتی از نحوه برخورد کارکنان بخش ترخیص موتورسیکلت‌های توقیفی، می‌گوید: از ابتدای صبح و قبل از اینکه اداره پست درش باز شود جلو در بودیم، وقتی در باز شد چندین نفر متقاضی ترخیص موتور بودند که با خودم فکر می‌کردم خیلی زود کار همه راه می‌افتد و می‌توانیم همین امروز موتورمان را از پارکینگ خارج کنیم غافل از اینکه چندین ساعت باید معطل بشویم تا نوبتمان شود، تا نوبت به ما رسید حدود ساعت یک ظهر شد بعد تازه آنجا بود که به ما گفتند که چون توقیف به دلیل نداشتن کلاه ایمنی بوده است باید حداقل یک هفته موتور در پارکینگ باقی بماند تا ترخیص شود! به نظر شما اگر فقط یک نفر راهنما برای مراجعه‌کنندگان می‌گذاشتند نیازی به تلف شدن وقت من و امثال من و ازدحام و شلوغی که به وجود می‌آید، بود؟

 چه کسی مسئول است؟

او همچنین گلایه‌مند است از برخورد کارکنان بخش ترخیص موتورسیکلت و اظهار می‌دارد: یک باجه برای پاسخگویی به مراجعه‌کنندگان با سه نفر اینجا در نظر گرفته‌اند که با این ازدحام و شلوغی خیلی کم است تازه مراجعه‌کنندگان وقتی نوبتشان می‌شود بعضاً با برخورد نامناسب کارکنان این بخش مواجه می‌شوند که اصلاً در شأن مردم نیست.

در حالی که ساعت به ۱۴ نزدیک می‌شود و چیزی به پایان وقت اداری نمانده است، اما هنوز سروصدای زیاد مراجعه‌کنندگان و در برخی مواقع ناراحتی و داد و بیدادی که گاهی ناشی از نارضایتی برخی‌ها راه افتاده، همه نگاه‌ها را به سمت خودش معطوف می‌کند.

یکی از همین افراد که گویا کلی از معطلی و وقتی که از او گرفته شده شاکی است به مأمور راهنمایی و رانندگی مستقر در محل می‌گوید: چرا کار مردم را راه نمی‌اندازید و این همه مردم را گرفتار می‌کنید؟ پاسخی که از آن طرف شیشه به این مراجعه‌کننده داده می‌شود فقط این است که حالا نمی‌شود برو فردا بیا!

وقتی از این مرد موضوع را جویا می‌شوم او با ناراحتی زیاد عنوان می‌کند: من برای ترخیص ماشینم روز پنجشنبه مراجعه کردم و هنوز ساعت ۱۱ ونیم نشده بود گفتند برو شنبه بیا. امروز هم اول وقت به اداره پست مرکزی آمده‌ام و بعد از قرار گرفتن در صفی طولانی پیگیر کارهایم شدم تا اکنون نزدیک پنج ساعت است که منتظر تکمیل پرونده‌ام هستم اما مسئول مربوط می‌گوید: برو فردا بیا! من نمی‌دانم برای کار من که همه‌اش انجام شده است فردا قرار است چه اتفاقی بیفتد که امروز نمی‌شود انجامش داد؟

من همه کارم را با ماشینم انجام می‌دهم و چند روزی هست که همین طوری سرگردانم که چگونه می‌توانم ماشینم را از پارکینگ ترخیص کنم.

 ازدحام، ناراحتی و نارضایتی

فرد دیگری با اظهار نارضایتی از روند کار ترخیص وسایل‌نقلیه توقیفی در اداره پست مرکزی مشهد، می‌گوید: باور کنید با یک مدیریت درست و صحیح خیلی راحت می‌توان از این حجم از سروصدا، ازدحام و نارضایتی کاست. مردم حق دارند این همه ناراضی باشند برای کاری که می‌شود با نصب یک سیستم نوبت‌دهی ساده آن را مدیریت کرد. انگار وقت مردم برای مسئولان ارزشی ندارد که نمی‌خواهند برای این موضوع فکری بیندیشند یکی از همین دوستانی که اینجا هست به من می‌گفت ماشین من را چند روز پیش دزد برد بعد از یک روز از سرقت ماشینم، تماس گرفتند که ماشین شما پیدا شده و به پارکینگ منتقل شده است برای ترخیص ماشینتان می‌توانید اقدام کنید. نکته جالب اینجا بود که می‌گفت پیدا شدن ماشینم یک روز طول کشید، اما اکنون ۶ روز است که برای ترخیص خودروام می‌آیم و می‌روم اما هنوز نتوانسته‌ام آن را آزاد کنم.

وی ادامه می‌دهد: اگر قدری تفکر پشت این موضوع باشد خیلی راحت می‌شود با ایجاد باجه در همان پارکینگی که وسیله نقلیه توقیف شده همین کارها را انجام داد حالا نمی‌دانیم چه لزومی دارد که همه باید به اداره پست مرکزی مراجعه کنند و این گونه موجب ازدحام و شلوغی شود؟

 ساعت ۱۵ و انتظار ادامه دار مراجعه‌کنندگان

ساعت به نزدیک ۱۵ رسیده اما هنوز جمعی از مراجعه‌کنندگان که تعدادشان هم قابل توجه است در سالن اداره پست همچنان در انتظار هستند تا بلکه بتوانند برگه ترخیص وسیله نقلیه خودشان را بگیرند و به قول یکی از مراجعه‌کنندگان از غول آخر گذشته و به ماشینشان برسند گرچه که گویا پارکینگ هم تا ساعت ۱۵ بیشتر فعال نیست و بعد تعطیل می‌شود و قطعاً یک روز دیگر هم باید منتظر ماند تا شاید مرکبشان تحویلشان شود.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.