۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶
کد خبر: 655130

شاعر برجسته مشهدی گفت: برجسته‌سازی کارکرد اسطوره‌ها نقش اصلی فردوسی در ادبیات فارسی است.

چرا "فردوسی" ‌در حماسه‌سرایی ‌زبانزد است؟

به گزارش قدس آنلاین، قاسم رفیعا اظهار داشت: فردوسی بدون شک موثرترین و تاثیرگذارترین شخصیت تاریخ ایران است که به تنهایی زبان فارسی را زنده نگه داشت.  

رفیعا بیان کرد: فردوسی نه تنها در حوزه فرهنگ بلکه در حوزه‌های علمی نیز در زمان خود و حتی عصر بعد از خود تاثیرگذار بوده چرا که سبب شد مردم به خودباوری برسند؛  فردوسی نه تنها در فرهنگ و ادبیات فارسی بلکه در حماسه‌سرایی در دنیا زبانزد است.

شاعر مشهدی با اشاره به اصالت ایران و زبان فارسی اضافه کرد: کشوری مانند مصر که قدمت چند هزار ساله دارد به علت نداشتن شخصیتی مانند فردوسی مجبور است از زبان عربی استفاده کند اما ما در ایران می‌توانیم به لطف زحمات فردوسی از زبان فارسی استفاده کنیم حتی اگر با زبان عربی آمیخته باشد؛ باید بیشتر از گذشته به ادبیات فردوسی و زبان فارسی بپردازیم.

رفیعا در مورد همایش بین المللی شاهنامه در گذرگاه جاده ابریشم هم بیان داشت: یا نباید برای فردوسی بزرگداشت بگیریم با باید بزرگداشتی در حد و اندازه و شان  این شاعر برجسته داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به عزم شهرداری امسال کار مناسبی انجام خواهد شد چرا که باید از حضور شخصیت‌های اهل فکر، دارای شناسنامه مشخص در رابطه با فردوسی شناسی و ادبیات فارسی بهتر از گذشته استفاده شود.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.