معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری مشهد گفت: شهرداری مشهد تلاش می‌کند مشتری اصلی بسیاری از نوآوری‌ها و استارت‌آپ‌ها باشد.

تلاش می‌کنیم مشتری اصلی بسیاری از نوآوری‌ها باشیم
 
به گزارش قدس آنلاین، شهریار آل‌شیخ در همایش «بلاک‌چین و کسب‌وکارهای آینده» که یک شنبه-16اردیبهشت98-در محل تالار شورای شهر مشهد برگزار شد بیان کرد: بلاک‌چین در زمینه مدیریت شهری هنوز به توسعه خاصی دست نیافته است اما از بلاک‌چین در ارتباط بین دستگاه‌ها می‌توان استفاده‌های متنوع و بسیاری کرد.
وی تصریح کرد: بلاک‌چین امنیت فراوانی را در اینترنت فراهم می‌کند و به همین دلیل از این سیستم می‌توان در محرمانه‌نگاری‌ها بهره برد. قراردادهای مالی سنگین را می‌توان از طریق بلاک‌چین پیش برد.
آل‌شیخ افزود: بنابراین در ارتباط بین سازمان‌ها، بلاک‌چین کاربرد فراوانی دارد. اکنون بخش‌های مختلف شهرداری با یکدیگر متصل شده‌اند اما ارتباط بین سازمانی همانند ارتباط شهرداری با دادگستری، نیروی انتظامی و ... هنوز ایجاد نشده است؛ چنانچه بتوان ارتباط‌های بین سازمانی را از طریق اتوماسیون‌ها گسترش داد، می‌توانیم با بهره‌گیری از سیستم بلاک‌چین ضمن تضمین امنیت، کارها را با سرعت، دقت و امنیت بیشتری پیش ببریم.
وی ادامه داد: در این زمینه می‌توان به قراردادهای ملکی، ساخت‌وسازها و ... اشاره کرد که با ایجاد ارتباط بین سازمانی، انجام این موارد بسیار سهل خواهد شد.
آل‌شیخ خاطرنشان کرد: شهرداری مشهد مشتری اصلی مجموعه‌های نوآور در حوزه خدمات تخصصی شهری خواهد بود. اِی‌پی‌آی باز در اختیار مجموعه‌ها قرار می‌دهیم و همچنین داده‌های بسیار زیاد و متنوعی در شهرداری وجود دارد که کسب‌وکار می‌توانند از این داده‌ها و اطلاعات برای ایجاد یک نوآوری شهری استفاده نمایند و شهرداری مشهد هم حمایت‌شان خواهد کرد.
وی اظهار کرد: فناوری بلاک‌چین، دگرگونی ایجاد خواهد کرد و ما هم قصد نداریم در این عرصه عقب بمانیم و امیدواریم بتوانیم با همفکری و همیاری پروژه‌های نوآور این حوزه را به پیش ببریم.
منبع : ایسنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.