نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خواستار تعریف مجدد از جمعیت هلال احمر ایران شد و گفت: این امر برای انجام بهتر وظایف از سوی این سازمان ضروری است.

جمعیت هلال احمر باید دوباره تعریف شود

محمد نعیم امینی فرد در گفت وگو با «قدس‌آنلاین»، اگرچه عملکرد جمعیت هلال احمر ایران در سیلاب های دو ماه گذشته کشور را  درکنار وزارت بهداشت و درمان قرار داد و آن را مثبت ارزیابی کرد اما تصریح کرد: با این وجود در یک نگاه کلی با توجه به گستردگی مأموریت‌ها این جمعیت باید دوباره تعریف شود  تا بتواند بهتر به انجام وظایف محوله بپردازد.

وی همچنین نبود مدیریت یکپارچه در حوادث بحرانی را یکی  از مسایل جدی  سازمان جمعیت هلال احمر دانست و گفت: برای مدیریت یکپارچه در حوادث بحرانی هم باید فکراساسی کنیم.

 نماینده مردم ایرانشهر با بیان این که  سازمان جمعیت هلال احمر از لحاظ اجتماعی و اعتماد عمومی از پشتوانه قوی ای در کشور برخوردار است گفت: این سازمان  با توجه به زیرساخت های خوبی که از قبل داشته در حال حاضر نیز از نظر تجهیزات لجستیکی  وضعیت قابل قبولی دارد اما باید به یاد داشته باشیم که ایران  جزو 12 کشور حادثه خیز دنیا است از این رو  متناسب با این وضعیت و مأموریت‌های محوله این سازمان  باید از توان لجستیک و امکانات برخوردار باشد.

وی با اشاره به  این که جمعیت هلال احمر برای انجام مأموریت‌های محوله اش چندان  از تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا برخوردار نیست، افزود: یعنی در این حوزه مشکلات عمده ای دارد مثلاً بالگردهای پرواز در شب یک نمونه آن است یا به رغم این که کشورهای غربی ادعا می‌کنند از لحاظ دارویی و تجهیزاتی و پزشکی ایران را تحریم نکرده اند اما عملاً وضعیت به گونه‌ای است که این تحریم‌ها را می‌بینیم و جمعیت هلال احمر به بهانه قابلیت دوگانه و نظامی برخی از تجهیزات پیشرفته قادر به خرید آنها نیست.البته با تمام این محدودیت‌ها این سازمان با استفاده از توان نیروی انسانی خود و همچنین به پشتوانه عناصر بین بخشی توانست رضایت نسبی مردم را بدست آورد.

امینی فرد، کمبود منابع مالی را اصلی ترین چالش سازمان جمعیت هلال احمر در حال حاضر اعلام کرد و گفت: مجلس در دوره‌های گذشته و اخیر از محل حق ثبت  و محل های دیگر منابعی برای تأمین مالی این سازمان تعریف  کرده است ولی با توجه به تنوع و تعدد ماموریت های این سازمان باید منابع مالی پایدارتری را برای آن لحاظ شود.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان در همین زمینه افزود: با توجه به عملکرد مثبتی که جمعیت هلال احمر در حوادث اخیر و زلزله کرمانشاه  از خود نشان داده فضا فراهم هست تا منابع مالی پایدار تری برای این سازمان تعیین شود.

وی در خاتمه گفت: با توجه به اینکه منابع استراتژیک جمعیت در سیلاب‌های اخیر هزینه شده است باید بودجه این سازمان حداقل 30 درصد افزایش یابد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.