معاون دادستان مرکز خراسان رضوی در امور رسیدگی به جرایم شهرسازی گفت: ۹۵۹ هزار مترمربع از اراضی ملی مشهد که توسط افراد سود جو تصرف شده بود آزاد شد.

آزاد سازی ۹۵۹ هزار مترمربع اراضی ملی تصرف شده در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، قاضی مهدی حقدادی در محل دادسرای منطقه ۷ مشهد اظهار کرد: توصیه ما به شهروندان مشهدی این است که به هیچ‌وجه زمین‌هایی که دارای اسناد و مدارک قانونی نیستند را خریداری نکرده و از ساخت برخی از اراضی که خود می‌دانند کاربری غیرمسکونی دارد جدا خودداری کنند.

وی افزود: مجرمانی که اقدام به خرید و فروش زمین و دامنه کوه‌ها به صورت غیرمجاز می‌کنند باید بدانند دستگاه قضائی مقابل آن‌ها ایستاده و در صورت احراز جرم با آن‌ها برخورد خواهد کرد.

معاون دادستان در امور رسیدگی به جرایم شهرسازی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ٩۵٩ هزار و ۵٠٠ متر مربع از اراضی ملی در مشهد و حومه آن رفع تصرف شده و به کاربری اصلی خود بازگشته‌اند.

حقدادی خاطرنشان می‌کند: در مقابله رفع تصرف اراضی ملی دوم فروردین ماه اولین مرحله از عملیات رفع تصرف اراضی ملی در ابتدای جاده شاندیز انجام گرفت که در آن ١٢مورد به مجموع ١٨هزار مترمکعب رفع تصرف شد. چهارم فروردین مرحله دوم این طرح بود که در آن ١۵ مورد در بولوار شاهنامه به مجموع ٣۵ هزار متر مکعب رفع تصرف شد.

وی گفت: همچنین در پنجم، هجدهم، بیست‌و دوم فروردین و نهم اردیبهشت ماه نیز مراحل دیگری از این عملیات‌های مجدانه در شاهنامه ٧۶، جاده شاندیز، شاهنامه ۶٧ و جاده کلات به ترتیب ١٠٠هزار، هزار و ۵٠٠، ١۵٠ هزار و ۶۵۵ هزار متر مکعب از اراضی اطراف شهر که از سوی برخی افراد سودجو تصرف و ساخته شده بودند رفع تصرف شد.

معاون دادستان مرکز خراسان رضوی در امور رسیدگی به جرایم شهرسازی تاکید کرد: اجرای بند ١۴ ماده ۵۵ و دستور قضائی مبنی بر برخورد با متخلفان ساخت و ساز غیرمجاز در مراحل ابتدایی شامل پی، شفته و دیوار زیر ۵٠ سانتی‌متر از جمله اقدامات دیگری بود که در این مدت انجام شد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.