۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸
کد خبر: 655526

قزوین_ رئیس اداره فرهنگی و تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین گفت: ۵۴۰ نفر روحانی مرد و ۱۲۵ مبلغه خانم به شهرهای قزوین اعزام شدند.

۶۶۵ مبلغ به شهرهای قزوین اعزام شدند

رضا فضلی  در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین با اشاره به برنامه های فرهنگی در ماه رمضان اظهار داشت: برنامه های ماه رمضان در سالجاری نسبت به سال های گذشته متنوع تر و بیشتر در قالب های مختلف از جمله توجه خاص به موضوع بیانیه گام دوم انقلاب و لزوم اولویت بندی سرفصل های عنوان شده در این بیانیه با برگزاری کارگاه های توجیهی و آموزشی برگزار می شود که در این کارگاه ها اساتیدی از قم نیز حضور دارند.

وی افزود: این اساتید توجیه شده و قرار است این آموزش را در محل های خود به جامعه هدف ارائه دهند و آنها را به جریان گفتمانی تبدیل کنند که هدف از برگزاری کارگاه ها، ایجاد زمینه برای ورود به تمدن نوین اسلامی در چهل ساله بعدی انقلاب است.

فضلی ادامه داد: طرحی با عنوان «حضور یک روحانی با عنوان امام محله» در ماه رمضان آن را آغاز کردیم که البته این طرح در سایر نقاط از جمله ۱۶ منطقه به عنوان سکونتگاه های غیررسمی را شروع کرده بودیم؛ در این طرح تلاش کردیم تا روحانیون به سمت مردم بروند؛ ۵۴۰ نفر روحانی مرد و ۱۲۵ مبلغه خانم به شهرهای اطراف اعزام شدند و ۱۴۰ روحانی آقا و و ۲۴ نفر خانم مبلغین از حوزه علمیه قم را در طرح کوتاه مدت به مناطق مختلف اعزام کردیم.

رئیس اداره فرهنگی و تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین یادآور شد: قبل از ماه مبارک رمضان همایشی با عنوان طلایه داران تبلیغ با حضور ۵۵۰ نفر مبلغ استان و ۱۰۰ نفر از بانوان مبلغه شرکت کردند که موضوعاتی مختلفی در این همایش از جمله رسیدگی به محرومان عنوان شد.

وی اضافه کرد: تلاش داریم تا از ظرفیت های اجتماعی از جمله تشکل های دینی و هیات های مذهبی و نهادهای تاثیرگذار در خصوص موضوعات فرهنگی و تبلیغی از ظرفیت مردمی بیشتر استفاده می شود و ما نیز به روحانیون به استفاده از ظرفیت های جوانان در فعالیت های فرهنگی و مذهبی از جمله در مناسبت های ملی و مذهبی از جمله شب های لیالی قدر تاکید کرده ایم.

فضلی خاطرنشان کرد: تلاش کردیم از ظرفیت های مردمی و نهادهایی که در حوزه های تبلیغی و فرهنگی فعالیت دارند، مشارکت داشته باشند تا از موازی کاری ها کاهش یابد و حتی الامکان دستگاه های فرهنگی با یک رویکرد، هم افزایی داشته باشند.

رئیس اداره فرهنگی و تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین تصریح کرد: توجه به اقتضائات بومی و محلی و استفاده از فضای مجازی به ویژه در تبیین بیانیه گام دوم را درنظر داریم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.