عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد هیچ کشوری نمی تواند پرونده ای برای ایران بخاطر کاهش سطح اجرای تعهدات برجامی در شورای امنیت ملل متحد باز کند زیرا تصمیمات امروز بر مبنای مفاد برجام و مقررات ان.پی.تی است.

تعهدات برجامی ایران طبق مفاد برجام و مقررات NPT کاهش می‌یابد

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، سیدحسین نقوی حسینی با اشاره به بیانیه مهم شورای عالی امنیت ملی خطاب به کشورهای عضو برجام و مهلت ۶۰ روزه به کشورهای باقیمانده در برجام برای اجرای تعهدات‌شان، گفت: پایبندی ایران به تعهدات بین المللی و بدعهدی و نقض برجام توسط آمریکا امروزه برای جامعه بین المللی شفاف و آشکار است.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در این بین باید یادآور شد خروج یکجانبه ایالات متحده از توافقنامه برجام نیز مصداق مشهود نقض قوانین بین المللی است بنابراین وقتی طرف مقابل به هیچکدام از تعهداتش پایبند نیست، دیگر هیچ کشوری نمی تواند انتظار داشته باشد ایران نیز همانند گذشته تعهداتش را اجرایی کند.

وی با اشاره به اینکه اقدام کنونی ایران خارج از قواعد و قوانین بین المللی و همچنین مفاد ان.پی.تی نیست، ادامه داد: ایران در شرایط کنونی به اروپایی ها و سایر کشورهای باقی مانده در برجام فرصت داد اگر در مدت ۶۰ روز آینده تصمیم قاطعی نگیرند و تعهداتشان را انجام ندهد، کشورمان تصمیمات جدیدی را اتخاذ و اجرایی کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: ایران یکسری فعالیت ها را داوطلبانه اجرا می کرد و اکنون طبق مفاد برنامه جامع اقدام مشترک برخی از آنها را محقق نمی کند تا منافعش تامین شود.

نقوی حسینی افزود: کشورمان طبق برجام میزان نگهداری ذخائر اورانیوم غنی شده و ذخائر آب سنگین را رعایت می کرد اما با تحریم های ضدایرانی اخیر کاخ سفید تصمیم گرفت تا متعهد به رعایت محدویت های گذشته نباشد و این امر برای غربی ها نگران کننده خواهد بود زیرا به ضرر آنها است.

عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هیچ کشوری نمی تواند پرونده ای برای ایران بخاطر کاهش سطح اجرای تعهدات برجامی در شورای امنیت ملل متحد باز کند زیرا تصمیمات امروز بر مبنای مفاد برجام و مقررات ان.پی.تی است، خاطرنشان کرد: اروپایی ها در شرایط کنونی باید دست به اقدام عملی بزنند زیرا ایران اسلامی دیگر نمی تواند منتظر بماند و دست روی دست بگذارد تا وعده وعیدهای سیاسی آنها اجرایی شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.