تحقیقیات دانشمندان نشان از قدرت استدلال زنبورها دارد.

هرگز زنبورها را دست‌کم نگیرید؛ آنها قدرت استدلال دارند

به گزارش خبرنگار اجتماعی قدس آنلاین، به نقل از سی‌ان‌ان، نتایج بررسی های جدید دانشمندان دانشگاه میشیگان آمریکا حاکی از آن است که زنبورها از توانایی و قدرت استدلال برخوردار هستند و حتی می توانند پاسخ پرسش های منطقی ساده را هم بدهند.

طبق گزارش CNN، قدرت استدلال زنبورها تا به اندازه ای است که آنها می توانند پرسشی همچون اگر آ بزرگتر از ب باشد و ب بزرگتر از ج پس آ از ج بزرگتر است یا نه را به درستی پاسخ دهند.

طبق یافته دانشمندان زنبورهای بدون عسل توانایی این گونه از استدلال را که به «استنتاج انتقالی» معروف است را دارند و این زنبورها می‌توانند ارتباط موجود بین چند متغیر را درک و حتی آنها را با هم مقایسه کنند.

لازم به ذکر است توان و شیوه استدلال زنبورها، مانند انسان ها نیست و آنها استدلال خود را از طریق مقایسه و بررسی روابط متغیرها به دست می آورند.

در این پژوهش دانشمندان دریافتند که این زنبورها قابلیت نسبتا بالایی در زمینه انجام رفتارهای پیچیده دارند و دلیل این مسئله نیز زندگی اجتماعی آنها است.

پیشتر دانشمندان به این نتیجه رسیده بودند که زنبورهای بدون عسل، حافظه دارند و می توانند هم نوعان خود را به خاطر بسپارند و شیوه آنها رد برخورد و تنبیه سایر زنبورهای متخلف از همین شیوه است.

طبق این گزارش، زنبروهای عسل از این قابلیت برخوردار نیستند.

تحقیقیات دانشمندان در رابطه با سیستم عصبی این گونه از زنبورها همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.