مدیر مرکز پایش آلاینده ‌های زیست محیطی شهرداری مشهد گفت: شاخص کیفیت هوا در این کلانشهر از ابتدای امسال تاکنون در وضعیت پاک و سالم قرار داشته لذا در این مدت شهروندان مشهدی هوای ناسالم نداشته اند.

شهروندان مشهدی تجربه هوای ناسالم نداشته اند

به گزارش قدس آنلاین، رضا اسماعیلی افزود: ظرف 58 روز گذشته از سال 1398 شهروندان مشهدی 16 روز هوای پاک را تجربه کردند که این میزان در مدت مشابه پارسال 14 روز بود.

وی ادامه داد: شمار روزهای کیفیت هوا با شاخص سالم نیز از ابتدای امسال تاکنون در کلانشهر مشهد 42 روز است که این شاخص در مدت مشابه پارسال 37 روز بود.

مدیر مرکز پایش آلاینده ‌های زیست محیطی شهرداری مشهد گفت: همچنین پارسال طی این مدت هفت روز کیفیت هوا در شاخص ناسالم برای گروههای حساس قرار گرفت اما امسال تاکنون شاخص کلی هوا در مشهد ناسالم نشده است.

وی افزود: بارشهای امسال نقش مهمی در پاکی هوا ایفا کرد لذا امیدواریم این روند ادامه داشته باشد و شهروندان نیز با استفاده کمتر از وسائل حمل و نقل شخصی به تداوم این وضعیت کمک کنند.

کلانشهر مشهد پارسال 45 روز هوای پاک، 275 روز هوای سالم، 42 روز هوای ناسالم برای گروههای حساس و سه روز هوای ناسالم برای تمام افراد را پشت سر گذاشت.

رفت و آمد روزانه افزون بر یک میلیون خودرو در کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد 200 هزار تن آلودگی در پی دارد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.