خراسان شمالی- مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های اسلامی خراسان شمالی گفت: سال آینده(سال۹۹) باغ موزه دفاع مقدس به بهره برداری خواهد رسید.

باغ موزه دفاع مقدس سال آینده به بهره برداری می رسد
به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سرهنگ احیامحمدامیری در نشست خبری اظهار داشت: کارعمرانی این موزه در زمینی به مساحت ۱۲ هکتار با زیربنای پنج هزار و ۳۰۰ هکتار آغار شده که اکنون فنداسیون آن به پایان رسیده است.
وی افزود: برای این موزه اعتباری بالغ بر۱۰۰ میلیارد ریال از محل ملی و استانی(۶۰ میلیار ریال استانی و ۴۰ میلیارد ریال از محل ملی) اختصاص یافته است.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی گفت یکهزار و ۱۵۰ برنامه به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در این استان برگزار می شود.
امیری افزود: برگزاری صبحگاه مشترک، گلباران مزار شهدا، همایش پیشکسوتان، همایش طلاب، نشست زنان ایثارگر، تشریح عملیات بیت المقدس در شبکه اترک خراسان شمالی توسط فرماندهان، دیدار با خانواده شهدا و تجلیل از رزمندگان و خانواده شهدا از جمله برنامه ها است.
وی عملیات بیت المقدس را مهم ترین و موثرترین عملیات در دوران دفاع مقدس دانست و افزود: در طول جنگ تحمیلی عملیات گسترده و مهم و عملیات محدود با دشمن نیز داشته ایم که مهم ترین آنان در طول جنگ عملیات بیت المقدس بود.
وی با بیان اینکه بخش زیادی از خاک کشور در اشغال دشمن قرار گرفته بود افزود: در عملیات بیت المقدس بیش از ۶ هزار کیلومتر از خاک کشور که توسط دشمن اشغال شده بود آزاد شد.
وی اظهار داشت: در عملیات بیت المقدس توازن نظامی کشور تغییر کرد، ۳۶ هزار نفر از نیروهای زبده و آموزش دیده دشمن منهدم شد همه یا کشته شدند یا به اسارت رزمندگان غیور درآمدند.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: این استان برای آزادسازی فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس افزون بر ۷۰۰ نفر رزمنده به جبهه های جنگ اعزام کرد که از این تعداد ۶۴ نفر به شهادت رسیدند.
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.