۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲
کد خبر: 657670

جنگ تجاری با چین می‌تواند باعث کاهش رشد اقتصادی آمریکا شود و این خبر معامله گران را نسبت به بیشتر بودن پیامدهای جنگ تجاری از چیزی که پیش‌تر تصور می‌شد افزایش داده است.

عقب‌نشینی دلار از قله ۲ساله

تشدید اختلاف بین آمریکا و چین بر سر مسائل تجاری باعث شد که ارزش دلار در مبادلات امروز افت کند.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از رویترز، چهار نفر از مدیران ارشد بانک مرکزی آمریکا دیروز در همایشی اعلام کردند تداوم جنگ تجاری با چین می‌تواند باعث کاهش رشد اقتصادی آمریکا شود و این خبر معامله گران را نسبت به بیشتر بودن پیامدهای جنگ تجاری از چیزی که پیش‌تر تصور می‌شد افزایش داده است.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد با ۰.۱۲ درصد کاهش نسبت به قله ثبت شده دو ساله اخیر در معاملات روز چهارشنبه، به ۹۷.۸۷۸ واحد عقب نشست. ماسافومی یاماموتو، استراتژیست ارزی در مؤسسه " میزوهو سکیوریتیز" گفت: بازارها در حال ارزیابی پیامدهای منفی جنگ تجاری بر روی بازار سهام و اقتصاد آمریکا هستند. احتمالاً دولت ترامپ بانک مرکزی را بیش از پیش برای کاهش نرخ بهره تحت فشار خواهد گذاشت.

این سخنان مقامات بانک مرکزی آمریکا، انتظارات را نسبت به کاهش نرخ بهره در سال جاری برای افزایش رشد اقتصادی تقویت کرده است. پس از آن که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی متناقض گفت که امکان حل مساله شرکت هوآوی در مذاکرات تجاری وجود دارد اما در عین حال این غول تکنولوژی چینی را بسیار خطرناک خواند، سردرگمی معامله گران نسبت به فرجام جنگ تجاری تشدید شده است.

در معاملات روز جمعه، هر دلار به ۱۰۹.۵۹ ین کاهش یافت تا بدین ترتیب در دو روز گذشته ۰.۶۶ درصد ارزش خود در برابر ین را از دست داده باشد. با این حال دلار هنوز در بالاترین سطح خود در طول سه ماه اخیر در برابر پول ژاپنی قرار دارد.

دلار استرالیا با وجود کاهش ۰.۲ درصدی ارزش خود در معاملات امروز، برای نخستین بار طی شش هفته اخیر در برابر دلار صعود کرد و هر دلار استرالیا به ازای ۰.۶۸۸۴ دلار آمریکا مبادله شد. یورو که دیروز به پایین‌ترین سطح دو سال اخیر خود در برابر دلار رسیده بود با جهشی محسوس توانست تا ۱.۱۱۸۱ دلار بالا بیاید.

کاهش تولیدات کارخانه‌ها و فعالیت‌های صنعتی آلمان در ماه می باعث شده بود تا دیروز یورو چاره‌ای جز عقب نشینی گسترده در برابر دلار نداشته باشد. احتمال پیروزی احزاب راست افراطی در انتخابات پارلمان اروپا یکی از دیگر دلایلی است که تحلیل گران را نسبت به عملکرد یورو در روزهای آینده بدبین کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.