خراسان شمالی- مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بجنورد از انتظار بیش از ۱۳ ساله آتش نشانان برای اختصاص خودروهای بالابر و نردبان هیدرولیک آتش نشانی سخن گفت.

بجنورد تنها مرکز استانی که خودرو بالابر و نردبان هیدرولیک ندارد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بجنورد؛ مجید گریوانی اظهار داشت: استان خراسان شمالی جزو پنج استانی است که نردبان هیدرولیک آتش نشانی ندارد و بجنورد تنها مرکز استانی است که بالابر ندارد.

گریوانی گفت: از آنجا که خراسان شمالی به لحاظ مخاطرات طبیعی جزو استان‌های با تعداد بالای بلایای طبیعی است ایجاب می‌کند تا تجهیزات مناسب برای امدادرسانی را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ۳۵ نوع حادثه طبیعی می‌تواند دراستان رخ دهد تاکید کرد: این موضوع زمانی مهم‌تر می‌شود که ساختمان‌های مسکونی و تجاری روز به روز بر طبقاتشان افزوده می‌شود و ارتفاع می‌گیرند؛ درحالی که ما نه خودروی بالابر داریم و نه نردبان هیدرولیک.

وی تصریح کرد: در حال حاضر امکانات و تجهیزات ما جوابگوی خطرات احتمالی تا دو طبقه است. اما در بجنورد هزاران ساختمان بیش از از دو طبقه وجود دارد.

گریوانی با اشاره به الحاق شهرک گلستان شهر به محدوده شهری بجنورد طی ماه گذشته نیز گفت: شهرک گلستان با بیش از ۲۰ هزار نفر جمعیت دارای ساختمان‌های بیش از پنج طبقه است و همانند شهر بجنورد، در صورت بروز حادثه در آن‌ها به علت نبود خودروهای بالابر و نردبان قطعاً با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی بجنورد تاکید کرد: در چنین شرایطی که هر لحظه ممکن است به این خودروها احتیاج پیدا کنیم انتظار می‌رود، مسئولان استانی با جذب اعتبار برای خرید تجهیرات مورد نیاز سازمان‌های آتش نشانی حتی از ردیف‌های ملی، گامی در راستای تأمین ایمنی شهروندان بردارند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.