قزوین_ رئیس ستادبازسازی عتبات عالیات استان قزوین گفت: ثبت نام برای اخذ پروانه موکب داری تا پایان خردادماه جاری انجام می شود.

ثبت نام برای اخذ پروانه موکب داری تا پایان خردادماه جاری انجام می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حامدکبودوند رئیس ستادبازسازی عتبات عالیات استان قزوین روز سه شنبه در نشست خبری با جمعی از رسانه های گروهی استان قزوین اظهار داشت: گزارش عملکرد ستادعتبات در بیش از ۱۰۰ مسجد حسینیه ارائه شده است؛ ماموریت های مختلفی برای ستادبازسازی عتبات عالیات تعریف شده است که از موارد آن می توان به جمع آوری نذورات مردمی برای ساخت و توسعه حرم های اهل بیت، شناسایی سازماندهی و اعزام خادمین عتبات و انجام پروژه های مرتبط با فضای عتبات اشاره کرد.

وی افزود: با اعتماد مردم، اقدامات خوبی از سوی ستادبازسازی عتبات عالیات انجام شده است و در سال گذشته افتتاح صحن مطهر حضرت زهرا (س) در نجف صورت گرفت و مساحت صحن حضرت علی (ع) در سال های گذشته برابر ۱۱ هزار متر مربع بود که در ابتدای سال ۹۸ حرم این امام به بیش از ۲۰۰ هزار مترمربع توسعه و افتتاح شده است.

رئیس ستادبازسازی عتبات عالیات استان قزوین با اشاره به توسعه حرم امام حسین (ع) در کربلای معلی گفت: پروژه افزایش صحن حرم امام حسین (ع) به میزان ۱۰۰ هزار مترمربع در فاز نخست و ۴۰۰ هزار مترمربع در فاز نهایی در سال جاری آغاز شده است؛ صحن امام رضا(ع) و صحن صاحب الزمان (عج) به مجموعه حرم کاظمین اضافه شده و صحن صاحب الزمان (عج) در حال توسعه و صحن امام رضا (ع) قابل بهره برداری است.

کبودوندگفت: بازسازی مجموع حرم امام حسن عسگری (ع) و امام هادی در سامرا نیز توسط ستادبازسازی عتبات عالیات آغاز شده است که گنبدعسگرین توسط مهندسان ایرانی و ستادبازسازی عتبات عالیات به طور کامل مرمت و احیا شده است؛ مجموع هزینه های مربوطه توسط مردم جمع آوری می شود و حتی اندازه یک ریال از بودجه دولتی و بیت المال به ستادعتبات تعلق نمی گیرد و ستادبازساری عتبات عالیات چهار بار در سال مورد حسابرسی قرار می گیرد تا اعتماد همیشگی مردم پایدار باشد.

وی اضافه کرد: استان قزوین از جمله استان هایی بوده که دارای پروژه مستقل است و حرم طفلان مسلم (ع) مورد توجه ویژه مردم عراق و ایران است و در کشور عراق اجازه طلاکاری دوامامزاده وجود دارد که یکی از این امامزاده ها شامل طفلان مسلم است و استان قزوین مدال افتخار توسعه حرم طفلان مسلم را دارد.

رئیس ستادبازسازی عتبات عالیات استان قزوین ادامه داد: پیش بینی شده است تا حرم طفلان مسلم با افزایش ۱۷ هزار متری به ۲۳ هزارمتر افزایش وسعت داشته باشد و مجموع فعالیت های حرم طفلان مسلم برعهده استان قزوین است؛ محوطه ورودی صحن آماده شده است و توسعه ووردی حرم و صحن اصلی حرم در چندماه آینده رسما افتتاح می شود.

کبودوند عنوان کرد: نزدیک به ۴۰۰ پروژه توسط ستادبازسازی عتبات عالیات کشور در عراق انجام می شود که بخشی از این پروژه ها توسط ستادبازسازی عتبات عالیات قزوین انجام می شود.

وی مطرح کرد: در سال گذشته برآورد شد که سه میلیارد تومان هزینه نقدی و غیرنقدی توسط مردم جمع آوری شود و ۹۶/۲درصد از این میزان محقق شد؛ تمام این کمک ها داوطلبانه، مردمی و مصداقی است.

رئیس ستادبازسازی عتبات عالیات استان قزوین تصریح کرد: در اتفاقات کرمانشاه و سیل جاری، ۶ میلیون وعده غذای گرم بین مردم سیل زده، لرستان و خوزستان توسط ستادبازسازی عتبات عالیات کشور توزیع شد که ۴ هزار و ۵۰۰ کیلوبرنج، یکهزار و ۷۵۰ کیلوآرد، ۸۰۰ کیلو حبوبات، ۶۰۰ کیلومرغ، ۷۵۰ کیلوگوشت، ۳۸۰ کیلو روغن، ۶۰هزار بطری آب، یکهزار تخته پتو، یکهزار بسته لباس، توسط موکب های ستدبازسازی عتبات عالیات قزوین و توسط کمک های مردمی توزیع شد.

کبودند با بیان اینکه استقبال مردم از پیاده روی اربعین در سال های گذشته با وجود شرایط اقتصادی همچنان بیشتر بوده است، افزود: ستادسوریه آزاد شده و در استان قزوین نیز اعلام آمادگی کردیم که تمام مجموعه های داوطلب که برای بازسازی حرم های مطهر در سوریه نیز می توانند به ستادبازسازی عتبات عالیات مراجعه کنند و برای فعالیت در سوریه مستقر شوند؛ امیدواریم در سالجاری زائران نیز بتوانند به سوریه اعزام شوند.

وی تصریح کرد: کد دستوری#۲۳۳* برای پرداخت آنی نذورات مردمی پیش بینی شده که با انتخاب گزینه مورد نیاز، مبلغ دلخواه واریز می شود.

رئیس ستادبازسازی عتبات عالیات استان قزوین با بیان اینکه در سال ۹۵ چهار موکب، در سال ۹۶ نیز ۵۲ موکب و در سال گذشته نیز ۶۸ موکب از استان قزوین در خدمت زائراناربعین فعال بود، گفت: در سالجاری برای تسریع در صدور پروانه و تمدید آن و تسهیل صدور مجوز برای داوطلبان پروانه موکب داری، سایت موکب طراحی شده است و تمام فعالیت های ثبت نام، بارگزاری مدارک و فعالیت های مشخص اربعین در این سایت انجام می شود و از پذیرش حضوری موکب داری معذوریم و ثبت نام ها به صورت دستی و حضوری انجام نمی شود.

کبودوند گفت: موکب داران می توانند مدارک خود را در این سایت تکمیل و پروانه خود را اصلاح کنند و بعد از دریافت کدرهگیری، به ستادعتبات عالیات مراجعه کنند و با ارائه کدرهگیری نسبت به دریافت پروانه موکب داری اقدام کنند.

وی مطرح کرد: در ایام اربعین تعهداستان قزوین شامل پذیرایی ۲هزار نفر در نجف، ۲ هزار در کربلا و ۲۰ هزار نفر در مصیب طی سال گذشته بود که این شرایط برای سالجاری نیز پیش بینی شده است.

رئیس ستادبازسازی عتبات عالیات استان قزوین ادامه داد: باتوجه به اینکه با توافق های صورت گرفته بین دولت عراق و ایران برای هزینه ویزا، پیش بینی می شود که جمعیت قابل توجهی نسبت به سال های گذشته در ایام اربعین حضور داشته باشند و از تمام موکب داران درخواست داریم صدور مجوز انتقال وسایل به کشور عراق را پیگیری کنند و اگر برای پروانه موکب داری اقدام نشود، در مرز دچار مشکلاتی می شوند؛ زمان ثبت نام در سایت موکب تا پایان خردادماه است و از موکب داران درخواست داریم در زمان باقی مانده اقدام کنند و ثبت نام را به زمان پایانی ارجاع ندهند.

کبودند اضافه کرد: هیچ گونه تجهیزاتی در اربعین بدون پروانه موکب داری امکان انتقال به کشور عراق را ندارد و در سالجاری با وجود حذف ویزا، مابقی امور کمرگی پابرجاست.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.