عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: راهپیمایی روز قدس همیشه مهم بوده است. اما امسال بدلیل توطئه های ایادی استکبار، اهمیت آن دوچندان شده است. این راهپیمایی باید با شور و هیجان بیشتری برگزار شود.

حضور مردم در راهپیمایی روز قدس عامل مهمی برای نابودی دسیسه های آمریکا در منطقه است

آیت الله حسن عالمی در آستانه روز جهانی قدس در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین گفت: امسال شرایط خاصی در جهان اسلام و به خصوص در مسئله فلسطین حاکم شده است. آمریکای پلید با خباثت تمام، چند توطئه را در منطقه پایه ریزی کرده است.  

وی ادامه داد: از جمله این توطئه ها، معرفی بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل است و از طرفی دیگر طرح و نقشه معامله قرن را مطرح نموده است. تمامی این اقدامات به نیت امحای حقوق مردم فلسطین و از بین بردن هویت این کشور و نابودی اصلی به نام پایتختی قدس شریف برای کشور فلسطین است.

وی بیان داشت: مردم مسلمان در تمام نقاط ایران و جهان اسلام باید امسال پرشورتر از همیشه در صحنه حضور پیدا کنند تا دسیسه های آمریکایی در منطقه به نتیجه ای نرسد.

وی عنوان کرد: روز قدس یکی از اهرم های مهمی است که می تواند همچنان فلسطین را به عنوان عضوی جدایی ناپذیر از پیکره جهان اسلام قلمداد کند. جهان اسلام با پافشاری و استقامت برآن به یقین خواهند توانست به موفقیت های بزرگی برسند. راهپیمایی روز قدس همیشه مهم بوده اما امسال بدلیل توطئه های ایادی استکبار، اهمیت آن دوچندان شده است. این راهپیمایی باید با شور و هیجان بیشتری برگزار شود.  

وی اظهار داشت: امروز فلسطینی ها بعد از سالها مقاومت و برپایی انتفاضه، موفق شده اند از پرتاب سنگ به فن آوری پرتاب موشک برسند. موشک داشتن و پرتاب آن به سوی سرزمین های اشغال شده بسیار موثر است. با اینکار دشمن به ستوه خواهد آمد و خواهد فهمید که دیگر نمی تواند در فلسطین جنایت برپا کرده و مردمان بیگناه فلسطینی را بکشد و کسی به او کاری نداشته باشد.

این عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: باید فلسیطینی ها به انواع و اقسام موشک های نقطه زن و پیشرفته مجهز شوند تا دشمن در صورت تجاوز نظامی، با خسارت و هزینه زیادی روبرو شود. دشمن باید متوجه شود که اگر خسارت وارد کند خسارت می بیند. اگر بکشد کشته خواهد داد، در اینصورت است که دشمن حساب کار خودش را خواهد کرد.

وی تصریح کرد: نکته ای که باید به آن اشاره کرد این است که مجهز بودن به موشک و جنگ افزارهای نظامی اصل نیست. اصل این است که مردم مسلمان در سراسر دنیا آگاه شوند. از خواب غفلت خارج شوند. در صحنه حضور داشته باشند و پشت فلسطینی ها را خالی نکنند. وقتی جمعیت میلیاردی مسلمانان به حمایت از فلسطین برخیزند دولتهای دست نشانده در جهت توقف آنها دیگر هیچ کاری نمی توانند انجام دهند.

آیت الله عالمی گفت: قضیه فلسطین مربوط به یک نقطه یا یک موقعیت جغرافیایی خاص نیست. مربوط به تمام جهان اسلام است. فلسطین جزئی از پیکره اسلام است که گرفتار نیرنگ دشمنان بشریت شده است. وظیفه تمام مسلمانان است که دست به دست هم دهند و برای رهایی فلسطین از چنگال دژخیمان صهیونیستی تلاش کنند.

وی تاکید کرد: در زمان جنگ تحمیلی اگر تمام مردم کشورمان احساس وظیفه نمی کردند و برای رهایی قسمت هایی از سرزمینمان از دست دشمن بعثی همه با هم متحد نمی شدند، به هیچ عنوان نمی توانستیم به موفقیت برسیم ودر جنگ پیروز شویم. امروز فلسطین در کانون جنگ و درگیری با دشمنان اسلام قرار دارد و وظیفه تمام مردم و دولتهای مسلمان است که به حمایت از این سرزمین برخیزند تا فلسطین به پیروزی برسد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.