پرسپولیس تهران پس از بیست سال توانست رکورد قهرمانی در لیگ و جام حذفی را بشکند، رکوردی که در اختیار خود این تیم بود.

پرسپولیس رکورد خود را شکست

به گزارش قدس آنلاین ، گل زیبای دقیقه 22 علی علیپور باعث شد پرسپولیس در یک فینال عجیب و بدون کیفیت فنی، به دومین جام در چند هفته اخیر دست یابد.

 دیدار فینال جام حذفی بین تیم‌های پرسپولیس و داماش گیلانیان قرار بود ساعت ۲۱ در ورزشگاه فولاد برگزار شود اما مسؤولان تیم داماش در اعتراض به اینکه حدود ۳۰۰ هوادارشان بیرون از ورزشگاه ماندند و تنها حدود ۱۰ نفر هوادار در داخل ورزشگاه دارند، از  حضور  در این بازی خودداری کردند.

به همین دلیل تا بیش از یک ساعت هیچکدام از اعضای تیم داماش به داخل زمین نیامدند که این موضوع باعث شد که سید جلال حسینی و علیرضا بیرانوند به سمت هواداران پرسپولیس بروند و از آن‌ها بخواهند که جایگاه خبرنگاران را خالی کنند تا تعدادی از هواداران داماش در آن‌جا بنشینند. این دو بازیکن پرسپولیس هم‌چنین گفتند که اگر این کار انجام نشوند بازی برگزار نمی‌شود.  با بی‌پاسخ ماندن درخواست سید جلال حسینی و بیرانوند، داوران بازی فینال به رختکن رفتند تا ابهامات درباره برگزاری این دیدار بیشتر شود. همچنین سعید فتاحی، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ پس از پیچیده شدن ماجرا در ورزشگاه فولاد و شعار هواداران علیه او از ناحیه قفسه سینه دچار درد شد.

این در حالی است که برخی هوادارانی که داخل جایگاه خبرنگاران بودند با یکدیگر درگیر شدند و در ساعت ۲۱:۲۵ دقیقه و بازی آغاز نشده بود، یک جیمی جامپ به داخل زمین وارد شد که مأموران برقراری امنیت با خشونت او را مهار کردند. همین اقدام باعث تشنج در ورزشگاه و پرتاب سنگ و بطری آب به داخل زمین شد.

پس از دوبار ورود بازیکنان به داخل زمین، به دلیل اینکه مسوولان تیم داماش به حضور در بازی رضایت ندادند، تماشاگران خشمگین به تخریب صندلی های ورزشگاه و پرتاب بطری و دیگر اشیا به داخل زمین پرداختند. 

جنجال های این بازی باعث شد داورزنی معاون وزیر ورزش امروز عازم اهواز شود تا گزارشی درباره حوادث دیدار نهایی جام حذفی تهیه کند. همچنین کمیته اخلاق فدراسیون با انتشار اطلاعیه ای سعید فتاحی مسوول برگزاری مسابقه از فعالیت های فوتبالی تا اطلاع ثانوی محروم شود. در این اطلاعیه آمده است:  با توجه به بی کفایتی و بی تدبیری رخ داده در فرآیند برگزاری مسابقه فینال جام حذفی بین تیم های پرسپولیس تهران و داماش گیلان که منجر به بی نظمی، ایجاد هرج و مرج و لطمه به اعتبار و حیثیت فوتبال ملی گردیده، آقای سعید فتاحی تا اطلاع ثانوی از هر گونه فعالیت در حوزه فوتبال محروم و آقایان حیدر بهاروند و عبدالکاظم طالقانی برای ارائه توضیحات در خصوص وقایع رخ داده درجریان مسابقه مذکور، در روز دوشنبه ١٣ خرداد به کمیته اخلاق احضار شدند.

این درحالی است که فتاحی از عملکرد خود دفاع کرد و گفت ابلاغیه ای او به تسلیم نشده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.