رئیس اداره تحقیقات هواشناسی کاربردی استان خراسان رضوی گفت: میانگین بارندگی در مشهد طی سال زراعی کنونی تاکنون ۸۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

بارندگی در مشهد ۸۰ درصد افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، دکتر سید جواد رسولی افزود: از ابتدای سال زراعی جاری یعنی از ابتدای مهر ماه ۱۳۹۷ تاکنون بارش ۳۲۴ میلی متر باران در مشهد گزارش شده است که این میزان نسبت به دوره آماری بلند مدت ۳۳ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به وضعیت مطلوب بارندگی‌ها طی سال زراعی کنونی در خراسان رضوی اضافه کرد: در این استان از ابتدای مهرماه سال ۱۳۹۷ تاکنون ۳۲۱ میلی متر باران باریده است که این میزان نسبت به دوره آماری بلند مدت ۶۶ درصد افزایش داشته است.

رئیس اداره تحقیقات هواشناسی کاربردی استان خراسان رضوی گفت: میزان بارندگی در استان خراسان رضوی نسبت به مدت مشابه سال گذشته هم ۱۴۳ درصد افزایش داشته است.

رسولی افزود: طی این مدت در تمامی شهرستانهای خراسان رضوی بارندگی افزایش یافته است که بیشترین افزایش بارندگی مربوط به بردسکن با ۱۷۱ درصد و کمترین بارش در تربت حیدریه با ۱۰ درصد نسبت به دوره آماری بلند مدت گزارش شده است.

وی ادامه داد: بعد از بردسکن شهرستانهای جغتای و درگز به ترتیب با ۱۰۲ و ۹۹ درصد بیشترین افزایش بارندگی را در استان خراسان رضوی نسبت به دوره آماری بلند مدت داشته‌اند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.