رئیس اتحادیه صنف خرازی و لوازم ورزشی مشهد گفت: تحریم ها طی یک سال اخیر منجر به افزایش اسباب های تولید داخل و فروش آن نسبت به اقلام مشابه چینی در بازار مشهد شده است.

تحریم موجب افزایش اسباب بازی های ایرانی در بازار شد

به گزارش قدس آنلاین، سید مرتضی تحقیقی بی دل افزود: پیشتر، بخش قابل توجهی از اسباب بازی‌ها در سطح بازار مشهد خارجی و وارداتی از کشور چین بود اما هم اینک با محدود شدن واردات این اقلام، تعداد اسباب بازی‌های تولید داخل در بازار برابر با میزان خارجی آن است.

وی اضافه کرد: از سال گذشته تاکنون به دلیل افزایش نرخ ارز، قیمت اسباب بازی‌های خارجی دو برابر شده است و هیچ ارز دولتی نیز به واردات آن اختصاص نیافته است لذا هم فروشندگان و هم مردم به سمت تولیدات داخلی گرایش یافتند.

رئیس اتحادیه صنف خرازی و لوازم ورزشی مشهد گفت: محدودیت در عرضه اسباب بازی باعث ایجاد نوآوری در عرصه تولید اسباب بازی شده به نحوی که تولیدکنندگان داخلی حتی در اقلام الکترونیکی به توفیقاتی دست یافته اند و محصولات آنان در بازار خریدار نیز دارد.

تحقیقی اضافه کرد: در صورتی که تحریم‌ها تداوم داشته باشد در کمتر از یک سال آینده بازار اسباب بازی مملو از کالاهای ایرانی و تولید داخل خواهد شد و دیگر اثری از کالاهای خارجی به ویژه چینی نخواهد بود.

وی افزود: صنعت اسباب بازی بسیار اشتغال زا و درآمدزاست و سرمایه گذاری در این خصوص و بها دادن به تولیدات داخل می‌تواند کشور را به خودکفایی در عرصه اسباب بازی برساند.

رئیس اتحادیه صنف خرازی و لوازم ورزشی مشهد گفت: هم اینک کارگاه‌های صنفی تولیدی در حوزه اسباب بازی در سطح شهر وجود دارد که علاوه بر تولید محصول کیفی نوآوری‌ها و ابتکارات خلاقانه ای را نیز در ساخت اسباب بازی به کار برده‌اند.

تحقیقی تعداد واحدهای صنفی داری مجوز کسب زیر پوشش اتحادیه صنف خرازی و لوازم ورزشی مشهد را دو هزار و ۹۱۳ مورد ذکر و بیان کرد: از این تعداد حدود ۳۰۰ واحد صنفی در عرصه تولید و فروش اسباب بازی فعالیت دارند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.