البرز - معاون اجرایی پیشگیری از بیماری های دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به آمار طرح ملی کنترل فشار خون گفت: از زمان آعاز اجرای طرح در پایگاه ها و سامانه فشار خون کشور بیش از ١٣ میلیون مورد ثبت شده است.

مشارکت ۱۳ میلیون ایرانی در طرح ملی کنترل فشار خون

به گزارش قدس آنلاین، حجت الله براتی صبح امروز چهارشنبه در نشستی خبری به طرح ملی کنترل فشار خون در کشور اشاره کرد و گفت: این طرح از روز عید فطر شروع به کار کرد و عمده فعالیت ما در دو قالب اطلاع رسانی شد.

وی افزود: این فعالیت ها بر پایه مراجعه مردم به مراکز، پایگاه و ایستگاه های فعال بود و در بخش دوم مراجعه ما به مردم بود.

براتی با اعلام اینکه بیش از هزار و ٢٠٠ پایگاه ایستگاه سنجش در سطح استان راه اندازی شده است، ‌گفت: این ایستگاه ها شامل واحدهای سیارخیابان ها، کارخانجات، ادارات و نهادها، صنوف، بازار روزها میشود.

وی ادامه داد: ‌ هدف گذاری مشارکت در این طرح حدود ٢٠ میلیون نفر بوده که با توجه به آمار ثبت شده در حدون ٥٠ درصد ثبت شده است.

براتی با اشاره به اینکه  برآورد ما برای کنترل فشار خون در کل کشورحدود ۴۰ میلیون نفر بالای ۳۰ سال هستند، گفت: تا کنون نیمی از ثبت فشار خون در کشور پوشش داده شده است.

وی به ثبت فشار خون در استان البرز اشاره کرد و گفت: تا کنون ۲۵۳ هزار نفر به طور میانگین غربالگیری شده که  ۴۰ درصد از آمار هدف گذاری شده در این طرح را شامل می شود.

 معاون اجرایی پیشگیری از بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به  اینکه سطح آگاهی و دانش مردم در این خصوص بالا رفته،   ادامه داد: این طرح تا ۱۵ تیر ادامه دارد و در روزهای اخیر تعداد مراجعه  افراد بالغ ۲۵ هزار نفر بوده است.

وی اضافه کرد: با این عدد پیشرفت می توان به تکمیل ۶۷۰ هزار نفر و هدف ۱۰۰ درصدی به جمعیتی که در نظر داریم برسیم.

این مسئول ضمن تاکید بر اطلاع رسانی رسانه ها در این خصوص، اذعان کرد: با توجه به مشارکت رو به گسترش شهروندان به نظر می توان به غربالگری آمار هدف دست پیدا کرد.

براتی در پایان گفت: بر اساس آماری که تا کنون به دست ما رسیده حدود ٩ درصد از افراد آگاهی کافی از فشارخون بالای خود نداشته اند و در این طرح شناسایی شدند و ٥ درصد سابقه فشار خون داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.