مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی گفت: شعار امسال روز پناهنده، ۴۰ سال میزبانی سخاوتمندانه جمهوری اسلامی ایران از پناهندگان است، ما به این میزبانی سخاوتمندانه افتخار می‌کنیم که با نگاه بخشندگی کریمانه و از سر اخلاص بوده است.

ما به میزبانی سخاوتمندانه از پناهندگان در طول ۴۰ سال افتخار می‌کنیم
به گزارش قدس آنلاین، علی قاسمی امروز در مراسم روزجهانی پناهنده در باغ گیاه‌شناسی ضمن تبریک روز پناهنده، اظهار کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید کسانی که ایمان آوردند و هجرت کرده و با اموال و جان‌های خود در راه خدا جهاد کردند و آن‌ها را پناه دادند و یاری نمودند، مومنان حقیقی هستند، برای آن‌ها آمرزش، رحمت خدا و روزی شایسته‌ای است. اسلام در موضوعات مختلف حتی در حوزه پناهندگان مبانی عمیقی را تبیین کرده است.
وی افزود: خداوند تکالیفی را برای پناهنده و پناهنده‌پذیر بیان کرده و از منظر اسلام حقوقی برای پناهندگان است. خداوند در خصوص موضوع معیشت می‌فرمایند که امکان معیشت در زمین برای عموم مردم وجود دارد. امنیت اجتماعی و قضایی، کسب و کار، دانش و آزادی مذهبی از منظر اسلامی حقوقی بوده که برای پناهنده در نظر گرفته شده است.
قاسمی بیان کرد: غنای فرهنگ ایرانی به گونه‌ای است که ۲۵۰۰ سال پیش کوروش منشور حقوق بشر را نوشت و ۱۴۰۰ سال پیش حضرت علی(ع) حاکم بلاد اسلامی بود و زمانی که خلخال از پای زن یهودی کشیدند، بیان کردند که اگر در این زمان جان بدهم کسی نمی‌تواند خرده بگیرد. این باورها و ارزش‌های ما در میزبانی از پناهندگان است. مصادیق تاریخی زیادی در اسلام در حوزه پناهندگان داریم، مسلمانان به حبشه پناهنده شدند و همچنین به مدینه مهاجرت کردند.
مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی با بیان اینکه شعار امسال روز پناهنده، ۴۰ سال میزبانی سخاوتمندانه جمهوری اسلامی ایران از پناهندگان است، عنوان کرد: به این میزبانی سخاوتمندانه افتخار می‌کنیم که با نگاه بخشندگی کریمانه و از سر اخلاص بوده است. از زحمات اداره کل اتباع، دفتر سازمان ملل و شرکای خارجی که در حوزه پناهندگی خدمت می‌کنند، تقدیر می‌کنم.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.