دبیر شورای مبارزه با مواد مخدرخراسان رضوی گفت: والدین مهمترین نقش را در جلوگیری از اعتیاد و ابتلای فرزندان به آسیب های اجتماعی دارند.

والدین مهمترین نقش را در جلوگیری از اعتیاد فرزندان دارند

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ محمد جهان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: ورود مواد مخدر به ایران توسط انگلیسی‌ها در دوره صفویه انجام شد و کار به جایی رسید که مزارع گندم به کاشت خشخاش اختصاص داده شد.
وی افزود: این روند همچنان ادامه یافت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران دشمن برای رسیدن به مقاصد خود تلاش کرد با تکیه بر نفوذ و جنگ نرم استفاده از مواد مخدر را در جوانان ایرانی ترویج کند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی تصریح کرد: در حوزه مواد مخدر بیش از ۴ هزار شهید دادیم و بالاترین میزان کشف مواد مخدر در دنیا متعلق به جمهوری اسلامی ایران بوده و باید بدانیم طی ۲ ماه گذشته تنها ۶ تن انواع مخدر در مرزها کشف شده اما همه اینها کافی نیست و باید خانواده‌ها به موضوع ورود یابند.
جهان خاطرنشان کرد: دشمن تلاش می‌کند با ترویج ابتذال و اعتیاد در جوانان به اهداف خود دست یابد و باید بدانیم امروز ۷۵۰ نوع مواد مخدر و روانگردان در کشور داریم که نیاز به هوشیاری زیاد است.
وی تاکید کرد: اگر مهر و محبت در خانواده‌ها بیشتر شده و کانون خانواده‌ها گرم شود مشکلات ما بسیار کم خواهد شد. متأسفانه بسیاری از خانواده‌ها در تفریحات خود از قلیان استفاده می‌کنند که بسیار غلط است زیرا دروازه ورود به اعتیاد استفاده از سیگار و قلیان است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت: در برخی آرایشگاه‌های زنانه از مواد مخدر به عنوان داروی لاغری استفاده کرده و افراد را معتاد می‌کنند که باید زنان مراقب این فریب‌ها باشند و گول این سخنان را نخورند.
جهان اظهار کرد: با همکاری سپاه امام رضا (ع) و با قول دبیر کل ستاد مواد مخدر کشور قرار است ۲۵۰۰ معتاد متجاهر در مشهد و خراسان رضوی به صورت مستمر جمع آوری شده و برای ترک آنها اقدام شود.
وی خاطرنشان کرد: قوی کردن باورهای دینی می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی خصوصاً اعتیاد بسیار مهم باشد به همین دلیل است که در ماه‌های محرم و صفر میزان آسیب‌های اجتماعی در کشور کاهش می‌یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.