یزد - استاندار یزد با تأکید بر اهمیت توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در یزد، گفت: موفقیت در این حوزه نیازمند تلاش فرابخشی‌ همه دستگاه‌ها و مشارکت سازمان‌های مردم نهاد است.‌

ترویج فرهنگ کتابخوانی نیازمند تلاش فرابخشی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، محمدعلی طالبی، استاندار یزد در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به انتخاب یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران، اظهارداشت: فعالیت‌ها ‌در ارتباط با این عنوان ملی باید شفاف‌تر، عمومی‌تر و با اطلاع‌رسانی مطلوب‌تر انجام شود ومسئولیت سازمان‌های مردم نهاد و انجمن‌های غیردولتی در این حوزه نیز باید شفاف‌تر شود و مشارکت بیش از پیش آنها را شاهد باشیم.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان نیز با بیان اینکه از شهرداری‌های استان برای اختصاص سهم نیم درصد کتابخانه‌ها انتظار بیشتری می‌رود، افزود: برای تأمین منابع کتابخانه مرکزی یزد نیازمند بسیج عمومی هستیم.

طالبی ابراز امیدواری کرد: با تکمیل و بهره‌برداری از کتابخانه مرکزی شهر یزد در سال جاری، این کتابخانه در سالی که مرکز استان به عنوان «پایتخت کتاب ایران» انتخاب شده، به عنوان نماد فرهنگی استان معرفی شود.

وی همچنین از معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خواست در نشستی برای حل اختلاف‌ اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و متولیان مسجد روضه محمدیه یزد که کتابخانه آن به منظور احداث پارکینگ تخریب و ساخت مجدد آن متوقف شده است، تلاش کند.

 رتبه اول کشور

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ‌استان نیز گفت: کتابخانه‌های عمومی استان با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته، در شاخص‌ کتابخوانی رتبه اول کشور را در اختیار دارد.

رقیه دوست فاطمی‌ها  با اشاره به برگزاری نشست‌های فرهنگی متعدد افزود: از دیگر برنامه‌های فرهنگی نهاد در استان یزد، همراهی و اجرای طرح ملی «بهار مهربانی» برای کمک به کودکان سیل‌زده کشور بود که کمک‌های مردم، خیران و کتابداران یزدی در دو نوبت به استان‌های سیل زده ارسال شد.

وی به اجرای ویژه‌برنامه فرهنگی «یزد، پایتخت کتاب ایران» اشاره کرد وافزود: برای معرفی هرچه بیشتر یزد و فرهنگ غنی یزدی‌، برنامه‌های با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد در غرفه یزد در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد که مورد استقبال بازدیدکنددگان نمایشگاه قرار گرفت.

وی در خصوص طرح‌های عمرانی و بهسازی کتابخانه‌های استان نیز گفت: در سال ۹۷ چند باب از کتابخانه‌های یزد به صورت کلی و جزئی بهسازی شدند و عملیات اجرایی پروژه خیرساز سالن چندمنظوره نگین نیز به همت خیران این پروژه کلید خورد و به پیشرفت ۴۰ درصدی نیز رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.