مازندران- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: بیماران مازندرانی دارای پرونده الکترونیک می شوند.

بیماران مازندرانی دارای پرونده الکترونیک می شوند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، دکتر حامد روحانی زاده ظهر دوشنبه در حاشیه گردهمایی روسای بیمارستان های دولتی مازندران در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با اشاره به اینکه استقرار نظام الکترونیک در دانشگاه علوم پزشکی مازندران آغاز شده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه طرح پزشک خانواده در مازندران اجرا شده، زمینه برای استقرار نظام الکترونیک فراهم است.

وی با اعلام اینکه ۹۵ درصد مازندرانی تحت پوشش پزشک خانواده هستند، اضافه کرد: در نشست فصلی که با روسای ۲۵ بیمارستان دولتی داریم تمام موضوعات مطرح شده در نظام الکترونیک را بررسی می کنیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه مازندران در استقرار نظام الکترونیک در کشور پیشرو است، گفت: در این طرح خدمات از سطح یک در مراکز بهداشتی و درمانی برای درمان تخصصی به سطح دو ارجاع می شود.

روحانی زاده از نسخه نویسی الکترونیک و حذف نسخه های کاغذی خبر داد و افزود: از این پس ارسال اسناد پزشکان بصورت الکترونیک انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه طبق ارزیابی های صورت گرفته در زمینه ارسال اسناد الکترونیک به بیمه سلامت جزو استان های برتر هستیم، یادآور شد: با استقرار نظام الکترونیک خدمات بصورت هدفمند و برنامه ریزی شده به مردم ارائه می شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران اضافه کرد: در این راستا برای وقت پزشکان متخصص برنامه ریزی می شود. همچنین در منابع بیمه ها و دولت صرفه جویی صورت خواهد گرفت.

روحانی زاده افزود: بدنبال استقرار نظام الکترونیک، بیماران دارای پرونده ای متمرکز می شوند و از چندباره کاری جلوگیری و خدمات هدفمند ارائه خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال قدس آنلاین در رابطه با استقرار نظام الکترونیک در بیمارستان های خصوصی گفت: در مرحله اول بیمارستان های خصوصی می توانند بصورت داوطلبانه این طرح را اجرا کنند و درنهایت جز تن دادن به این ن راهی ندارند چرا که این نظام بصورت همگانی اجرا خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.