خوزستان_ شهردار جدید کلانشهر اهواز گفت: این درست نیست در تاریک خانه ‌ها تصمیماتی گرفته شود که هدر رفت حق مردم نتیجه آن باشد، تلاش می کنم اعتمادی که برای اولین بار شورای شهر به یک نفر از بدنه شهرداری داشته است نتایج ارزنده ای داشته باشد.

ضرب آهنگ توسعه اهواز باید سرعت بیشتری یابد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ در مراسم معارفه شهردار جدید اهواز که امروز ۴ تیر برگزار شد و  کتانباف شهردار سابق از حضور در آن خودداری کرد؛ موسی شاعری شهردار جدید گفت: وظیفه خود می دانم از شهردار قبل قدردانی کنم، وی دغدغه رشد و توسعه شهر را داشت.

شهردار جدید اهواز اذعان کرد: این درست نیست در تاریک خانه ‌ها تصمیماتی گرفته شود که هدر رفت حق مردم نتیجه آن باشد، ضرب آهنگ توسعه اهواز باید سرعت بیشتری یابد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ کس نمی تواند به تنهایی مشکلات شهر اهواز را حل کند، عنوان کرد: باید با همدلی این گامها برداشته شود بنابراین از عناصر دانشگاهی مدیران و نخبگان درخواست دارم کمک کنند تا اهواز را به سمت توسعه پیش بریم، چراکه اهواز جز قطب های علمی و صنعتی کشور است و با داشتن دو قوم بزرگ عرب و بختیاری می تواند با همکاری و هم افزایی آن را به جایگاه واقعی رساند.  

شاعری با اشاره به اینکه خود را عضو چهاردهم شورا می دانم در پایان گفت: امید دارم شهر اهواز ۱۴ شهردار با یک مدیریت واحد داشته باشد، اعتمادی که برای اولین بار شورای شهر به یک نفر از بدنه شهرداری داشته، فرصتی است تا ثابت کنیم این اعتماد نتایج ارزنده ای برای شهر خواهد بود.

نقش غیر قابل انکار شوراها و شهرداری ها در امنیت شهرها

درادامه مراسم مهدی جمالی‌نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور؛ نقش شوراها و شهرداری ها در امنیت شهرها غیر قابل انکار دانسته و گفت: اینکه به شکلی شهرداری ها و شوراها می توانند امنیت ملی را ایجاد کنند این است که اگر کار خود را دقیق و درست انجام دهند این مهم ایجاد می شود، اگر در مناطق شهر سرویس دهی خوب و درست داشته باشیم حس تعلق مردم به شهر و منطقه خود بالا می رود و رفاقت و همدلی ایجاد شده بالا رفتن انسجام اجتماعی را در پی داشته و سرمایه اجتماعی و درپی آن امنیت اجتماعی و ملی تضمین می شود.

وی با اشاره به اینکه اهواز متعلق به تمام ایران است  و قلب تمام کشور برای خوزستان می تپد، اذعان داشت: شهردار جوان و دلسوز و پرتلاش که انتخاب شده باید بداند اقدامات که انجام می دهد در کل کشور تاثیر دارد.

وی افزود: اگر بخواهیم فضای هم افزایی در شهر باشد باید مناسبات شهردار با همکاران، شورا، مردم و حاکمیت برقرار شود.

جمالی نژاد اضافا کرد: در ابتدای انقلاب زیر ساختهای خوبی در کشور نبود اما اعتماد مردم را داشتیم و باید تلاش کرد امروز که بسیاری از زیر ساختهای و پیشرفت های شهری بیشتر شده این اعتماد را از دست ندهیم.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با ذکر این نکته که اختلاف در شوراها باید تمام شود، تصریح کرد: خیلی از مشکلات و موضوعات استان خوزستان قابل حل است، خودم را عضو چهاردهم شورای شهر اهواز می دانم و این شورا را تنها نمی گذارم.

وی گفت: در حوزه اجرایی اقتصاد شهری و شفافیت در امور مالی بسیار مهم است، برون سپاری و توسعه فضاهای تفریحی و فصای سبز، استفاده از املاک شهرداری، کاهش هزینه ها، استفاده از اهرم های قانونی شهرداری برای احصا مطالبات شهری، ارتقا ایمنی شهر از ملزومات مهمی است که باید به سرانجام برسند.

استفاده از مدیران جوان

رئیس شورای شهر اهواز عبدالزهرا سنواتی اظهار کرد: انتظار همه مدیران و اعضا شورا، نمایندگان و شهروندان کار شهردار را سنگین می کند چرا که کتانباف از نظر اخلاق نمونه ودر همه مشکلات پای کار بودند و این کار شهردار جدید را سنگین می کند.
وی افزود: شاعری بایستی نمره بالاتری بگیرد تا همیشه مورد تایید و حمایت شورا باشد. ما با هیچ احدی عهد اخوت نبسته ایم و مردم اهواز رای دادند تا بتوانیم‌ شهری پویای ایجاد کنیم.

رییس شورای کلانشهر اهواز روزمرگی را یکی را از افت های شهرداری دانست و اذعان کرد: برای اینکه امروز به افقی که خیلی از کلانشهرها رسیدن برسیم باید کار هوشمندانه انجام دهیم،  از روزمرگی ها فاصله گرفته و سرعت عمل و دقت در کار شهردار قرار گیرد.

وی با تاکید بر این مهم که لازم است فسادستیزی که شعارش را می دادیم عملی کنیم، گفت: توانمند سازی و هوشمند سازی الکترونیک توسعه ناوگان شهری باید در اولویت شهر دار باشد.
گام دوم انقلاب جوانگرایی است و از مدیران استفاده شود که به فرموده رهبر انقلاب محقق و با جوانگرایی پویایی را در شهر ایجاد کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.