عضو هیئت مدیره خانه معدن خراسان رضوی گفت: در خراسان رضوی ۴۰۰معدن آن فعالیت دارند که این استان بعد از استان‌های کرمان و یزد جزو ۳ استان شاخص کشور در حوزه معدن است.

خراسان رضوی یکی از استان‌های معدن‌خیز  کشور است

به گزارش قدس آنلاین ، غیور عاملی عضو هیئت مدیره خانه معدن خراسان رضوی  گفت: در خراسان رضوی ۷۰۰ معدن بهره‌برداری وجود دارد که از این تعداد ۴۰۰معدن آن فعال و ۳۰۰معدن دیگر غیرفعال است.

وی با بیان اینکه خراسان رضوی یکی از استان‌های معدن‌خیز کشور است تصریح کرد :در هر معدن خراسان رضوی اشتغال‌های زیادی از ۳تا۲۰۰ نفر ایجاد شده که تعداد نیروها بسته به نوع کار آن معدن دارد.

عضو هیئت مدیره خانه معدن خراسان رضوی گفت : معادن فیروزه نیشابور، زغال سنگ سرخس، سنگ آهن سنگان خواف، مس بردسکن، کرومیت سبزوار، نیشابور و فریمان و سنگ‌های مرمر پرتقالی مشهد و خاک صنعتی کاشی و سرامیک گناباد و سبزوار از معائن شاخص خراسان رضوی است.

عاملی با بیان اینکه با تلفیق ۳حوزه صنعت، معدن و بازرگانی با عنوان صنعت، معدن و تجارت ظلم بزرگی به فعالان حوزه معدن شده است افزود : عموم معدن‌کاران کشور و استان خواستار تفکیک از ۳حوزه تخصصی از یکدیگر هستند همچنین قوانین و بخشنامه‌هایی که مانع بزرگی در سر راه تولید هستند مشکلات زیادی برای فعالان حوزه معدن ایجاد کرده و خواستار رفع این مشکلات هستیم.
منبع : باشگاه خبرنگاران
انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.