مازندران- دبیر اجرایی شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت مازندران از برگزاری جشن های دهه کرامت در تفرجگاه ها، سواحل، پارک ها و بوستان های استان خبر داد.

جشن های دهه کرامت در تفرجگاه های مازندران برگزار می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام محمود علیخانی صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با اشاره به اینکه برنامه های دهه کرامت امسال در خارج از مساجد برگزار می شود، اظهار کرد: مراسم افتتاحیه دهه کرامت استان در شهرستان تنکابن برگزار خواهد شد.

وی با اعلام اینکه این جشن ها ۱۳ تا ۲۳ تیرماه برگزار خواهد شد، به حضور خادمین آستان حضرت معصومه (س) در شهرهای ساری، قائم شهر و بابل اشاره کرد و گفت: خادمین حرم رضوی نیز در تمام شهرهای استان حضور می یابند که برنامه ریزی اش با نمایندگی آستان قدس رضوی در استان است.

مسئول کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران با اعلام اینکه دبیری جشن های دهه کرامت به کانون های فرهنگی و هنری مساجد واگذار شده است، از عضویت ۲۴ دستگاه و نهاد در شورای دهه کرامت خبر داد.

حجت الاسلام علیخانی به برگزاری جشن بزرگ رضوی در بوستان ولایت ساری اشاره کرد و گفت: در روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع) مراسم بزرگداشت امامزادگان استان در بابلسر برگزار می شود.

وی برنامه های دهه کرامت را برپایی ایستگاه های کریمانه، جشن دختران آفتاب و مسابقات فرهنگی اعلام و افزود: همانگونه که در مراسم عزای اهل بیت، سوگوار هستیم در جشن‌های ائمه هم باید تلاش کنیم که زمینه شادی و سرور فراهم باشد.

«شنبه های کتابخوانی» در مساجد مازندران

مسئول کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران در رابطه با برنامه های اوقات فراغت تابستان گفت: ۱۱۶ هزار نفر از جوانان استان عضو کانون های فرهنگی و هنری مساجد هستند که برنامه های متعدد فرهنگی و قرآنی برایشان درنظر گرفتیم.

حجت الاسلام علیخانی با اشاره به اینکه میزبان اردوهای کانون های مساجد هستیم، افزود: در اردوگاه پسرانه سوادکوه و اردوگاه دخترانه تنکابن، اردوهای شبانه روزی «فصل رویش» را برگزار می کنیم تا جوانان بصورت اساسی با مبانی دینی آشنا شوند.

وی اضافه کرد: در راستای نهضت کتابخوانی، «شنبه های کتاخوانی» توسط امام جماعت مساجد برگزار و هر هفته یک کتاب معرفی می شود.

مسئول کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران در پاسخ به سول قدس آنلاین در ارتباط با کیفی سازی برنامه های اوقات فراغت خاطرنشان کرد: نسبت به دو دهه گذشته تغییرات محسوسی را در اجرای برنامه ها شاهد هستیم و به سمت آموزش جوانان پیش می رویم.

حجت الاسلام علیخانی با بیان اینکه با شبکه سازی بدنبال انتقال تجربیات هستیم، اضافه کرد: در این راستا کانون های برتر، تجربه های موفق خود را در اختیار مساجد دیگر قرار می دهند.

مسجد جای فعالیت های حزبی نیست

مسئول کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران در پاسخ به سوال دیگر خبرنگارمان در رابطه با چرایی تسخیر مساجد توسط برخی گروه های سیاسی با تایید سوال قدس آنلاین گفت: متاسفانه مساجدی وجود دارند که در سیطره برخی احزاب قرار گرفته اند.

حجت الاسلام علیخانی با اعلام اینکه مسجد خانه خدا بوده و متعلق به قشر و حزب خاصی نیست، تاکید کرد: یکی از آسیب هایی که به مساجد ضربه می زند، قشری و حزبی نگری است و باید این تفکرات از مساجد زدوده شود تا همگان وارد خانه خدا شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.