شهردار مشهدمقدس گفت: مشهد باید از ضریب فزایندگی حوزه ساختمان استفاده کند چرا که قصد داریم فاصله رشد اقتصادی این کلانشهر را با سایر نقاط کشور، در حد قابل قبولی افزایش دهیم.

فاصله رشد اقتصادی مشهد با سایر کلانشهرهای کشور را افزایش می‌دهیم

به گزارش خبرگزاری قدس آنلاین، محمد رضا کلائی در مراسم اختتامیه نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان و صنایع سرمایشی و گرمایشی اظهار داشت: صنعت ساختمان در تمام دنیا و در تمام حوزه‌های اقتصادی کلانشهرهای جهان، بخشی است که می‌تواند شهر را از حالت رکود خارج کند.

شهردار مشهدمقدس عنوان کرد: از این رو باید به صنعت ساختمان به عنوان صنعت پیشرو نگریست و مشهد به عنوان یک کلانشهر باید در آن سهم جدی داشته باشد.

کلائی گفت: برگزاری این نمایشگاه تا حدودی توانسته در تحقق این هدف موفق عمل کند و نشاطی به صنعت ساختمان بدهد.

وی خاطرنشان کرد: مشهد باید از ضریب فزایندگی این حوزه استفاده کند چرا که قصد داریم فاصله رشد اقتصادی این کلانشهر را با سایر نقاط کشور، در حد قابل قبولی افزایش دهیم.

شهردار مشهدمقدس اضافه کرد: این امر به ویژه در شرایط کنونی اقتصادی کشور حائز اهمیت است و به رفع آلام اقتصادی جامعه کمک می‌کند.

امیرحسین قاضی زاده؛ نماینده مردم مشهد در مجلس نیز اظهار داشت: هم اکنون ۴۰ درصد مشهد را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد این یعنی یک سوم منازل شهروندان مشهدی باید تخریب و بازسازی شود که خود بازار بزرگی است.

وی افزود: اگر وزارت راه و شهرسازی به کمک مدیریت شهری مشهد آید، می‌توان به نتایج خوبی دست یافت. در شرایطی که تجارت با محدودیت همراه است، چشم همگان به پیشرانی صنعت ساختمان است. صنعتی بومی که تقریبا مواد اولیه، نیروی کار و خدمات فنی آن را می‌توان از داخل تامین کرد. این بخش باید تحرک لازم به اقتصاد کشور را بدهد چرا که کارکرد اقتصادی اجتماعی دارد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.