نماینده مرکز پزشکی حج وزیارت کشور در خراسان رضوی گفت : واکسیناسیون ۸۴ درصد زائران متقاضی برای سفر حج در این استان انجام شده است.

واکسیناسیون زائران حج تمتع در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، سید مجتبی احمدی افزود : امسال از خراسان رضوی تعداد ۹ هزار و ۶۵ زائر به حج تمتع مشرف می شوند که ۵۴ درصد آنان را زنان و ۴۶ درصد را مردان تشکیل می دهند.

وی گفت : از این تعداد، هفت هزار و ۵۰۰ نفر واکسیناسیون خود را انجام داده اند و بقیه نیز در مراحل نهایی اتمام واکسیناسیون قرار دارند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت : ۵۰ درصد زائران از مشهد و نیمی از دیگر شهرستان های استان امسال به سفر حج اعزام می شوند.

به گفته وی، در مجموع ۳۲ پزشک شامل ۱۱ پزشک زن و ۲۱ پزشک مرد امسال زائران خراسانی خانه خدا را همراهی می کنند که برای همه پزشکان اعزامی نیز جلسات بازآموزی بیماری های شایع برگزار شده و بر همین اساس روند واکسیناسیون زائران باقیمانده نیز با توجه به عدم کمبود واکسن در حال انجام است.

احمدی افزود: امسال ۶۵ کاروان حجاج خانه خدا از خراسان رضوی اعزام می شوند و هر پزشک درمان و ارائه خدمت به حدود ۳۰۰ زائر را بر عهده دارد.

این مسوول گفت: همچنین حدود ۴۰ نفر در قالب دو گروه آشپرخانه مرکزی به حج امسال اعزام می شوند.

وی با بیان اینکه پیرترین زائر اعزامی حج امسال از خراسان رضوی ۱۳۹۳ سال و جوان ترین ۱۱ سال دارد، افزود: ۷۲ درصد زائران بالای ۴۰ سال دارند و در معاینات و کنترل های انجام شده مشخص شد بیماری های شایع در بین زائران حج امسال، پیش از سفر به ترتیب شامل دیابت، فشار خون و بیماری های گوارشی است.

۱۷ تیر ماه جاری نخستین کاروان زائران خانه خدا از ایران به این سفر معنوی اعزام می شوند و ۲۲ تیر ماه نخستین کاروان از خراسان رضوی راهی این سفر می شود.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.