آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد ذخایر اورانیوم غنی‌ سازی شده ایران اعلام کرد ناظران این نهاد در محل حاضر هستند و به محض تایید ذخایر اورانیوم گزارش خود را ارائه خواهند کرد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: ناظران در حال بررسی ذخایر اورانیوم ایران هستند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واکنش به خبر عبور ایران از سقف ۳۰۰ کیلوگرمی اورانیوم غنی‌شده ۳.۶۷ درصد، اعلام کرد ناظران این نهاد در محل حاضر هستند و به محض تایید ذخایر اورانیوم گزارش خود را ارائه خواهند کرد.

در بیانیه سخنگوی آژانس آمده است: «ما از گزارش رسانه‌ها درباره ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران با درصد پایین، آگاه هستیم. بازرسان ما در محل هستند و به‌زودی بعد از راستی‌آزمایی از ذخایر ایران، به مقر آژانس گزارش می‌دهند».

خبرگزاری رویترز و شبکه بی‌بی‌سی امروز در گزارش‌های جداگانه به نقل از منابع خود، عبور ذخایر اورانیوم ۳.۶۷ درصدی ایران از ۳۰۰ کیلوگرم را تایید کردند. 

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان نیز با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا ایران مرز ۳۰۰ کیلوگرم اورانیوم غنی شده را رد کرده است، گفت: آنگونه که من اطلاع پیدا کرده‌ام، ایران طبق برنامه‌اش از مرز ۳۰۰ کیلوگرم عبور کرده و این موضوع را قبلا هم اعلام کرده بودیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.