همزمان با روز شهرداری و همیاری و در پانزدهمین برنامه «سه‎شنبه‎های فرهنگی» سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، از قدیمی‌ترین نشریۀ شهرداری مشهد به نام «بلدالامین» که از نفایس موجود در آرشیو مطبوعات آستان قدس رضوی است، رونمایی خواهد شد.

رونمایی از قدیمی‌ترین نشریه شهرداری مشهد به همت آستان قدس رضوی

حسین کاشانی/

همزمان با روز شهرداری و همیاری و در پانزدهمین برنامه «سهشنبههای فرهنگی» سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، از قدیمی‌ترین نشریۀ شهرداری مشهد به نام «بلدالامین» که از نفایس موجود در آرشیو مطبوعات آستان قدس رضوی است، رونمایی خواهد شد.

مهدی قیصری‌نیک، معاون امور موزه‌ها و دبیر کمیته رونمایی از آثار نفیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی اعلام کرد: این مراسم امروز سه‌شنبه 11تیرماه ساعت 10صبح در محل میدان شهدا مشهد، نگارخانۀ تالار شهر برگزار میشود.

«بلدالامین» هفتمین نشریه بلدیه کشور است که از تاریخ 21 محرم 1328 انتشار آن توسط محمدصادق تبریزی با حمایت اداره بلدیه ارض اقدس یا همان شهرداری مشهد شروع شد.

لازم به ذکر است، آرشیو مطبوعات آستان قدس رضوی از سال 1359 فعالیت مستقل خود را در زمینه مجموعهسازی، سازماندهی، آرشیو و اطلاع‌رسانی نشریات ادواری آغاز کرده و در این سالها موفق به جذب دهها هزار عنوان نشریه شده است که از این نظر بزرگ‌ترین آرشیو مطبوعاتی ایران محسوب میشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.