همدان- رئیس مرکز تحقیقات،‌آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان همدان گفت: ۶۱ نفر از دانش‌آموختگان کشاورزی استان در حوزه زراعت و باغبانی آموزش‌های لازم را برای نظارت بر کیفیت محصولات کشاورزی فراگرفتند.

مدیران کنترل کیفی محصولات کشاورزی استان آغاز به کار کردند

 قاسم اسدیان در گفت‌و گو با خبرنگار قدس آنلاین، اظهار کرد: از وظایف مهم وزارت جهاد کشاورزی تامین امنیت غذایی است که در آن حفظ سلامت غذای تولید شده هم معنا می‌یابد و برای تحقق این هدف باید محصول زراعی و باغی به لحاظ باقی‌مانده استاندارد سم و کود بررسی شود که این وظیفه بر عهده کارشناسان کنترل کیفیت گذارده شده است.

 وی گفت: در استان همدان ۶۱ نفر از افراد دانش‌آموختگان حوزه کشاورزی در سطوح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دوره‌های آموزشی‌ کیفی‌سازی محصولات کشاورزی که شامل آشنایی با استفاده از انواع سموم شیمیایی، نحوه کاهش و استانداردسازی مقدار سم در محصول، چگونگی فرآوری محصولات کشاورزی  و غیره است گذراندند و موفق به دریافت گواهی کارشناسی کیفی‌سازی محصولات کشاورزی شدند.

 اسدیان افزود: با پایان این دوره آموزشی افراد حاضر در دوره‌آموزشی از همه ابعاد دانش‌ لازم را برای کیفی‌سازی آموختند و به عنوان کارشناس کنترل کیفی در سطح مزارع استان همدان نظارت بر کیفی‌سازی محصولات کشاورزی را انجام خواهند داد. کشاورزانی که با این متخصصان کیفی‌سازی همکاری کنند، محصول تولیدی آنها گواهی محصول سالم را دریافت می‌کند که با انگیزه‌های تشویقی می‌توانند محصول خود را به دلیل افزایش کیفیت تولید با درصدی قیمت بالاتر بفروشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.