زنجان- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان زنجان گفت:تشکیل بنیاد صیانت از خانواده ،محاکم اطفال و سامانه تصمیم در راستای عملیاتی کردن اقدامات پیشگیرانه صورت گرفته است.

نگاه دستگاه قضا بگیر و ببند وشلاق و زندان نیست

به گزارش خرنگار قدس آنلاین :محمدتقی فتحی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان زنجان در نشست خبری روز دوشنبه  گفت: طی  یک سال گذشته، ۲۷۷ هزار پرونده با ۱۳۴ قاضی در استان رسیدگی شده است.

فتحی تشکیل بنیاد صیانت از خانواده، راه‌اندازی سامانه تصمیم  و محاکم اطفال را از اقدامات مهم این معاونت در حوزه خانواده نام برد و افزود: هیچ یک از پرونده های طلاق  مستقیما در محاکم قضایی پدیرش نمی شود وطی سال گذشته تقاضای  طلاق یک هزارو   ۱۲۶ زوج در سامانه تصمیم ثبت شده که از این  تعداد،۴۰۲ زوج سازش و ۵۳۴ زوج نیز انصراف داده اند.

وی با اشاره به اینکه سامانه تصمیم با همکاری قوه قضائیه و سازمان بهزیستی راه‌اندازی شد ه است  اذعان داشت:  استان زنجان سیزدهمین استانی است  که سامانه تصمیم را راه‌اندازی کرده است.

 فتحی افزود: ۵۸۶ مورد از تقاضاها وارد سامانه شده و در مرحله غربالگری، ۲۲۰ مورد به صورت مستقیم برای طلاق و ۳۶۶ مورد به مراکز مشاوره ارجاع شده‌اند که ۱۰ درصد از ارجاع شدگان به مراکز مشاوره نیز منجر به سازش قطعی شده است.

این مسئول با اشاره به راه اندازی مرکزی برای ملاقات کودکان طلاق با والدین خود گفت:در این مرکز که متناسب با روحیات کودکان در نظر گرفته  شده است ۱۵ زوج طلاق گرفته دوباره به زندگی مشترک بازگشته اند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص حمایتهای دستگاه قضایی از سرمایه گذاران و تولید کنندگان در شرایط فعلی اقتصادی اظهارداشت:  طی سال  گذشته  درسیستم قضائی  استان  مشکل ۷۱ واحد تولیدی  مطرح و ۶۳ مورد  برطرف شد.

وی با اشاره به  آموزش‌های قبل از ازدواج از ۱۵ دی سال گذشته گفت: از این تاریخ، ازدواج هیچ زوجی بدون گذراندن کلاس‌های آموزشی در دفاتر ثبت نمی‌شود و تاکنون ۴ هزار و ۵۰۰ زوج در استان تحت آموزش‌های قبل از ازدواج قرار گرفته‌اند.

فتحی از اجرای ۲هزارو ۷۲۴ حکم جایگزین در استان خبر داد و اضافه کرد:۵۰مورد از زندانیان نیز پایند الکترونیکی دریافت کرده اند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص عدم بازدارندگی احکام جایگزین  یاد آور شد:نگاه دستگاه قضا بگیر و ببند وشلاق و زندان نیست و قانون گذار در برخی از مجازاتهای جایگزین حبس احکامی را صادر می کند و در این راستا تهیه ملزومات اداری مدارس از جمله احکام جایگزین صادر شده در استان بوده است.

 انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.