البرز- امام جمعه شهرستان فردیس ضمن تبریک فرارسیدن سالروز ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر با تاکید براینکه جوانان ما در شرایط فعلی دغدغه اشتغال وازدواج دارند، گفت: پیشرفت جامعه در حوزه های مختلف در گرو توجه به دختران است.

جوانان ما دغدغه اشتغال و ازدواج دارند

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ایمانی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: دختران در اسلام از جایگاه والایی برخوردار هستند و وظیفه مسئولین مربوطه است که زمینه لازم را برای رشد و شکوفایی آن ها فراهم کنند چرا که دختران در حقیقت فردای جامعه هستند و از دامان دختر است که مرد به معراج می رسد.

وی با اشاره به تلاش های شبانه روزی دشمن برای از بین بردن جایگاه دختران در جامعه ایران اسلامی گفت: پیش تر مدیر یکی از شبکه های تلویزیونی وابسته به صهیونیست اظهار کرده بود که برای نفوذ در ایران ابتدا باید کاری کنیم تا زنان و دختران سرگرم حواشی شده و جایگاه خود را فراموش کنند.

امام جمعه شهرستان فردیس تصریح کرد: بدون شک دشمن برای دختران ما نقشه های بسیاری در سر دارد و بر مسئولین واجب است تا با تدابیر لازم جایگاه این فرزندان را به آنان یادآوری کرده و آن ها در مسائل سیاسی و اجتماعی شریک سازند.

ایمانی با نقل خاطره ای از شهید مطهری در خصوص اهمیت حضور بانوان در صحنه های سیاسی گفت: وقتی امام (ره) آخرین شرایط انقلاب را از شهید مطهری جویا شد و او گفت که زنان با نوزادان خود در تظاهرات حضور پیدا می کنند، حضرت امام فرمود که شک نکنید این انقلاب پیروز خواهد شد.

وی شرایط امروز جامعه را مطلوب ندانست و گفت: نباید در جامعه موجی از ناامیدی به راه افتد اما باید پذیرفت که کار چندانی برای جوانان صورت نگرفته و برای نجات فردای جامعه باید هرچه سریع تر چاره ای برای دختران و پسران اندیشیده شود.

امام جمعه فردیس تصریح کرد: در صنایع و حوزه های مختلف هرگاه به دختران و پسران جوان اعتماد شده پیشرفت خوبی را شاهد بوده ایم این در حالی است که باید بستر لازم فراهم شود تا آن ها خود را در قبال جامعه مسئول بدانند.

ایمانی ضمن سفارش به مسئولین گفت: وزارت ورزش و جوانان باهم ادغام شده است اما هیچ گاه بودجه ای برای امور جوانان اختصاص نیافته و آن ها در اولویت این وزارتخانه نبوده اند.

وی ادامه داد: جوانان جامعه دغدغه اشتغال و ازدواج دارند و این حق آن ها است که در این خصوص آسودگی خاطر داشته باشند، مسئولین بدانند که فردای جامعه در گرو تصمیمات امروز آن ها بویژه در امور مربوط به بانوان است.

امام جمعه شهرستان فردیس با سفارش به دختران گفت: از تمام دختران ایرانی درخواست دارم تا در خصوص جایگاه والای خود اندیشه کنند و بدانند که بیش از همه در آینده جامعه نقش دارند.

ایمانی ادامه داد: از فرزندان خود می خواهم تا خود را درگیر آرایش ها و جلوه های نامتعارف امروزی نکنند و آگاه باشند که آن ها مادران فردا هستند و قرار است فرزندانی از دامان خود تحویل جامعه دهند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: دختران باید با تفکر، مطالعه و ایمان به خدا به نقش اساسی خود در جامعه پی برده و در تمامی صحنه ها حضور داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.