خراسان شمالی-معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: دکتر روحانی در دور اول سفر خود به مردم استان خراسان شمالی ۷ وعده داده بود که تا کنون ۵ وعده تحقق یافته است و یکی در دست اجراست.

۵ وعده رئیس جمهور در خراسان شمالی تحقق پیدا کرد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استاندار خراسان شمالی، ولی الله حیاتی در گردهمایی ائمه جماعت استان، با این که خراسان شمالی بزودی میزبان رئیس جمهور و هیات دولت است؛ اظهار داشت: وعده توسعه پتروشیمی بجنورد به دلیل وجود مسائل و مشکلات خاص خود اجرا نشده است و این در حالی بود که پیگیری این مصوبه هم تا هفته های اخیر از سوی استاندار پیگیری می شد.

وی افزود: در دور اول سفر رئیس جمهور و هیات دولت به خراسان شمالی ۲۶ طرح و پروژه با ۶۲۵ میلیارد تومان اعتبار تصویب و مقرر شد در سال های ۹۴ و ۹۵ این پروژه ها به اتمام برسد.

حیاتی ادامه داد: از این تعداد ۱۳ پروژه بیمارستان های ۳۲۰ و ۲۲۰ تختخوابی بجنورد و شیروان، بخش سوختگی بیمارستان امام علی(ع) بجنورد، سد و شبکه آبیاری غلامان، ساختمان اداره کل استاندارد، آزمایشگاه مرجع استاندارد، ساختمان ثبت اسناد شیروان، تکمیل استادیوم ۱۵ هزار نفری بجنورد، آبیاری تحت فشار، کمپینگ های گردشگری فاروج و جاجرم، تبدیل مدارس تخریبی خشتی و گلی و تکمیل مجموعه ورزشی کارگران جاجرم به اتمام رسیده است.

وی تصریح کرد: ۹ پروژه بزرگراه بجنورد به جنگل گلستان، زیرسازی راه آهن جوین-اسفراین، آبرسانی به شهر های بجنورد و شیروان، اصلاح ۱۳ نقطه حادثه خیز استان، تکمیل فاضلاب شهر اسفراین، تبدیل بیمارستان ۳۲ تختخوابی به ۶۴ تختخوابی جاجرم، تکمیل ۱۲ مجتمع آبرسانی و بند خاکی میاندشت اسفراین با پیشرفت فیزیکی بالای هفتاد درصد می باشد.

حیاتی افزود: ۳ پروژه آسفالت راه های روستایی بالای ۵۰ خانوار، تکمیل دانشکده علوم پایه و کمپینگ گردشگری بجنورد هم دارای پیشرفت فیزیکی بیست تا شصت درصد می باشد و پیشرفت فیزیکی طرح آبرسانی به شهر آشخانه زیر ۲۰ درصد است.

وی مطرح کرد: تاکنون اعتبار تزریق شده برای این پروژه ها ۹۷۸ میلیارد تومان می باشد که ۱۵۰ درصد از نظر تامین اعتبار ،رشده داشته است.

معاون سیاسی استاندار خاطر نشان کرد: نگاه استاندار خراسان شمالی به دور دوم سفر دکتر روحانی و هیات دولت به استان بهره مندی تمامی شهرستان ها از ظرفیت هیات دولت است و در این راستا پروژه های تعریف شده دارای برش و سهم شهرستانی هستند.

ولی الله حیاتی یادآور شد: روز گذشته دو جلسه در هیات دولت با محوریت سفر رئیس جمهور و هیات دولت به خراسان شمالی و به ریاست رئیس دفتر رئیس جمهور و معاون هماهنگی و پیگیری امور استان های دفتر رئیس جمهور برگزار شد که استاندار، مجموعه مدیران و نمایندگان مجلس استان در این جلسات حضور داشتند.

وی اشاره داشت: در سفر دکتر روحانی و هیات دولت به خراسان شمالی دیدار مردمی، افتتاح پروژه هایی مانند سد چندیر راز و جرگلان مرتبط با آب های مرزی، آلومینای جاجرم، کارخانه تولید فولاد در اسفراین، نشست شورای اداری استان و نشست با نخبگان بخش خصوصی استان از جمله برنامه ها خواهد بود.

حیاتی مطرح کرد: اسفند ماه امسال همچنین رویداد بزرگ انتخابات را خواهیم داشت که سیاست ما قانونمداری، رعایت اصل بی طرفی و زمینه سازی برای مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق های رای است.

معاون سیاسی استاندار در پاسخ به این سوال که ماحصل سفر دکتر لاریجانی به استان چه بود؟ گفت: هدف استاندار از دعوت مسئولان کشوری بازگو کردن نداشته های استان است که در سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به خراسان شمالی بخشی از این نداشته ها به ویژه عدم اتصال استان به

خط ریلی عنوان شد که مقرر شد از محل اعتبارات فاینانس بخشی از پروژه راه آهن استان را به سرانجام برسانیم و مکاتبات و دستورات لازم از سوی دکتر لاریجانی به وزیر مربوط ارسال شده است.

ولی الله حیاتی افزود: آوردن بخش خصوصی به ویژه سرمایه گذاران خارجی برای اتمام پروژه های نیمه تمام استان، توجه به پروژه های زیر بنایی از جمله راه آهن و حوزه زیرساخت های مربوط به شریان های اصلی ارتباطی استان سه محور اصلی مورد پیگیری سفر رئیس مجلس به استان خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.