خراسان شمالی-استاندار خراسان شمالی بعد از چند هفته بگو مگوهای فضاهای مجازی برای خرید تیم لیگ دسته یک خونه به خونه و برخی شایعات در پاسخ به سوالات موجود در نشست دبیران احزاب استان گفت: قرار نیست برای انجام هر کاری رای گیری شود و یا همه موافق انجام یک کار باشند اما بدانید بنده آنچه درست باشد را انجام می دهم.

پاسخ های فوتبالی استاندار خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی، دکتر محمدعلی شجاعی افزود: سوال بنده از آنانی که این موضوع را مطرح کرده اند که خاک جاجرم را برای تیم داری می فروشید این است آیا کسی در جاجرم از بودن آلومینا تا کنون درآمد و دریافتی داشته است؟ این صنعت ملی است و منابع، هزینه ها و در آمدش هم ملی می باشد بنده هزینه خرید تیم را البته هنوز آلومینا ریالی پرداخت نکرده است از محل ملی برمیدارم.

وی تصریح کرد: پس از طرح خرید تیم خونه به خونه مردم بابل مقابل استانداری برای اعتراض به اقدام اعتراض کردند در حالیکه برخی در استان به دنبال تحریک مردم برای تیم داری هستند که این کار صورت نگیرد.

وی اشاره داشت: اینکه مطرح می کنید به جای خرید تیم فوتبال کوچه ها را آسفالت کنید باید بدانید در بودجه مملکت برای هر کاری ردیف جداگانه ای وجود دارد ربطش را به یکدیگر متوجه نمی شوم.

شجاعی ادامه داد: شهرستان های استان از یکدیگر فاصله زیادی دارند و نگاهشان صرفا شهرستانی است و این در حالی است که با توجه به ظرفیت های موجود اگر در کنار یکدیگر باشند می توانند منابع و منافع ملی را بیشتر جذب کنند و سپس در سطح شهرستان ها پخش کنند.

وی خاطر نشان کرد: عدم توازن عادلانه کشور این است که مسئولان در سطح ملی نگاه صرفا استانی داشته اند و برای تامین داشته های استان خود تلاش کرده اند.

شجاعی با تایکد بر اینکه تیم فوتبال برای خراسان شمالی است، مطرح کرد: نگاه بومی موجود در استان با سایر استان ها متفاوت است و به عنوان مثال در انتصابات مختلف حتی افراد منتخب از یک شهرستان استان را هم بومی نمی دانند و این نوع نگاه در هیچ کجای کشور وجود ندارد.

وی افزود: بنده هم به بهره مندی از ظرفیت ورزشکاران استان در تیم های ورزشی مانند فوتبال اعتقاد دارم اما می دانم برای اینکه تیم فوتبال ایجاد شده در سال های آینده از هم نپاشد باید در ابتدای کار افراد متخصص همراه ما باشند و رفته رفته تیم بومی سازی شود.

شجاعی گفت: چند بار نام استان خراسان شمالی به غیر از سیل و زلزله از اخبار سراسری کشور شنیده شده است؟ اجازه دهید با فعالیت تیم فوتبال حتی اگر ببازد هم نام خراسان شمالی بارها از صدا و سیمای ملی شنیده شود.

وی با بیان اینکه بپذیرید وزرش حال عده ای را در استان خوب می کند، اشاره داشت: سرانه ورزشی در برخی شهرستان های استان صفر است و دولت برای ایجاد استادیوم در استان میلیاردها هزینه کرده است اما چراغ آن خاموش است.

شجاعی خاطر نشان کرد: همیشه یک عده ای در برابر اقدامات جدید مخالفت می کنند اما ما باید وجود سلیقه های مختلف در جامعه را بپذیریم و به این تفاوت ها پاسخگو باشیم.

استاندار خراسان شمالی در ادامه سخنان خود به نداشته های پررنگ استان مانند نبود پروازهای روزانه، عدم اتصال به خط ریلی، بزرگراه و ... اشاره داشت و گفت: این زیرساخت ها لازمه توسعه است ایجاد این زیرساخت ها باید مطالبه مردم باشد و از خود سوال بپرسید خراسان شمالی در مقایسه با دیگر استان ها چه کم دارد که نداشته هایش بیشتر است؟

در این نشست ۱۶۰ دقیقه ای استاندار خراسان شمالی با دبیران احزاب به موضوع موزه فرش هم این گونه اشاره شد: سال 90 فرش ها به استان آمده است اما جایی برای نمایش آن ها وجود ندارد که بسیار بد است و دلیل عدم تحقق این کار نبود احساس نیاز استان به موزه فرش است.

شجاعی افزود: بنا به تصمیم شورای شهر و شهرداری بجنورد به ایجاد موزه فرش در مرکز استان مخالفت شد و بنده گفتم این موزه با میلیاردها فرش نفیس در شیروان ایجاد شود و اگر از بنده بپرسید آیا این تشخیص شورای شهر بجنورد درست است؛ باید بگویم خیر چرا که آنان مردم مرکز استان را از وجود موزه فرش محروم کردند در حالی شورای شهر باید به داشته های مردم شهر بیافزاید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.