گرگان-مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان دهه کرامت را تداعی کننده عزم و قاطعیت بانوان والامقام دانست و اذعان کرد: تمام مفاهیم سازنده فرهنگ اسلامی، در این دهه تداعی می‌شوند.

مفاهیم سازنده فرهنگ اسلامی، در دهه کرامت تداعی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین؛ خانم حسینی واعظ، در جلسه شورای اداری مدیریت حوزه علمیه خواهران استان گلستان، ضمن تبریک آغاز دهه کرامت و میلاد پربرکت حضرت معصومه (س)، بیان کرد: معرفی اهل بیت (ع) و تبیین ابعاد مختلف زندگی ایشان و معرفت افزایی باید از محورهای برنامه های فرهنگی در دهه کرامت است.

وی یادآور شد: دهه کرامت، دهه اول ماه ذی ‌القعده است که با ولادت حضرت معصومه (علیهاالسلام) آغاز و با ولادت امام رضا (ع) به پایان می رسد؛ در حقیقت، این دهه یادآور بسیاری از مطالب عالی و مفاهیم بلند و سازنده و ارزشمند است.

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان دهه کرامت را تداعی کننده عزم و قاطعیت بانوان والامقام دانست و اذعان کرد: تمام مفاهیم سازنده فرهنگ اسلامی، در این دهه تداعی می‌شوند.

حسینی واعظ به تبیین واژه «کریم» پرداخت و توضیح داد: «کریم» از ریشه کرم است که در لغت به معانی«بخشاینده، حسَن و شریف» است و به طور کلی اسم جامعی است که همۀ خیرات و فضایل و امور پسندیده را در بر می گیرد؛ همچنین آن را به معنای کسی که خیر بسیار می‌رساند و چیزی که نفعش دوام دارد معنا شده است.‌

وی در ادامه به بیان ویژگی های انسان های کریم پرداخت و اهل بخشش و تغافل بودن را یکی از آن خصوصیات دانست.

وی در بیان مقام والای حضرت معصومه(س) اظهار کرد: مقام حضرت فاطمه معصومه (س) این است که از اهل بیت، کریمه آنان شده است؛ اهل بیت(ع) منبع کرامت هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.