ارومیه-مسئول دفتر آستان قدس رضوی در آذربایجان‌غربیبا با اشاره به برگزاری برنامه زیر سایه خورشید در این استان گفت: سال گذشته ۲۰۰ عنوان برنامه در قالب " زیر سایه خورشید" برگزار شد که این برنامه ها با بیش از ۴۰۰ مورد با همکاری دارالحافظین استان در دهه کرامت برگزار خواهد شد.

۴۰۰ برنامه به مناسبت دهه کرامت در آذربایجان‌غربی برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین؛ حجت الاسلام اکبر نوروز نژادوی با اشاره به برنامه‌های دهه کرامت در استان اظهار کرد:  برنامه‌های دهه کرامت توسط ۱۸ کانون خادمیاری آستان قدس رضوی در استان با همکاری نهادها و ارگان‌های مختلف در سطح استان برگزار خواهد شد که برگزاری همایش دختران آسمانی ، بدرقه زوار امام رضایی، چراغانی کردن سطح شهر با همکاری شهرداری، تجلیل از خادمیاران علمی و سلامت، همایش نقش امام رضا (ع) در ترویج علوم اسلامی و طب اسلامی، برگزاری روز شعر رضوی از جمله این برنامه ها است.

وی ادامه داد: تجلیل از امامزادگان با همکاری اوقاف در قالب طرح« پیام‌آوران محبت»، برگزاری همایش نقش امام رضا (ع) در وحدت بین فرق و مذاهب، توزیع ۲۰۰ بسته غذایی در بین نیازمندان، تهیه و توزیع جهزیه برای ۸ زوج نیازمند، نقش امام رضا (ع) در تبلیغ دین و برگزاری مسابقات ورزشی از جمله برنامه‌های دیگر دهه کرامت است.

وی با بیان اینکه نگاه آستان قدس رضوی خدمت به همه مسلمین بوده و محدود به شهر مقدس مشهد نمی‌شود افزود: برای این کار ماموریت‌هایی به دفاتر استاتی تعریف شده است که ترویج سبک زندگی رضوی در قالب فعالیت‌های فرهنگی، محرومیت‌زدایی و رسیدگی به وضع معیشت مردم، ساماندهی وقف و نذورات و ایجاد شبکه‌های خادمیاری رضوی برای ثبت‌نام از داوطلبین خدمت به امام رضا (ع) از جمله این مأموریت‌ها می‌باشد.

مسئول دفتر آستان قدس رضوی در آذربایجان‌غربی بیان داشت: ۲۰۰۰ نفر خادمیار تخصصی در کانون خادمیاران رضوی در استان ثبت‌نام کرده‌اند که در محل زندگی خود فعالیت‌های فرهنگی و خدمتی انجام می‌دهند.

حجت الاسلام نوروزنژاد بیان داشت: در طول فعالیت دفتر آستان قدس رضوی در آذربایجان‌غربی ۱۰۵۰ نفر زائر اولی در قالب ۲۵ کاروان به زارت امام رضا (ع) اعزام شدند و همچنین ارزاق مورد نیاز به مبلغ ۲۲۵ میلیون تومان در بین ۱۵۰۰ نفر نیازمند توزیع شده است.

وی در ادامه به برنامه‌های چهارشنبه امام رضایی اشاره کرد و گفت: چهارشنبه‌های امام رضایی هر هفته روزهای چهارشنبه در یکی از مساجد شهر ارومیه توسط دفتر آستان قدس رضوی در استان اجرا می‌شود که شروع برنامه از ماه مبارک رمضان بوده و همچنان هم ادامه دارد و در این این برنامه‌ها تا به امروز هزار نفر ویزیت رایگان شده و افطاری ساده در بین ۴ هزار نفر توزیع شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.