مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۱۲ بیمارستان در مشهد مجوز جذب گردشگر سلامت را دریافت کرده و اکنون ارائه خدمت می کنند.

۱۲ بیمارستان در مشهد مجوز جذب گردشگر سلامت را دریافت کرده اند

به گزارش قدس آنلاین، دکتر اسماعیل خیامی صبح امروز  در محل دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: بیمارستانهایی که تمایل به جذب گردشگر داشته باشند باید بخش بین المللی بیمارستان را ایجاد کنند و از میان کل بیمارستانها ۱۲ بیمارستان مجوز لازم را دریافت کرده اند و بیمارستانهای قائم (عج)، امام رضا (ع)، طالقانی، اکبر، مهر، پاستور، سینا، آریا، رضوی، جواد الائمه (ع)، صاحب الزمان (عج)، بیمارستانهایی هستند که مجوز جذب گردشگر سلامت دارند و اکنون خدمات ارائه می کنند.

وی افزود: در سال ۹۷ از ۵۶ ملیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد پذیرش بیمار داشت که بیشترین بیمار توریسم سلامت از کشورهای افغانستان، عراق وترکمنستان پذیرش شدند و همچنین سال گذشته در بیمارستانهای تحت پوشش دانشگاه ۱۳ هزار و ۳۱۴ نفر خدمات بستری گرفتند.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: سال گذشته علاوه بر بیمارستانها، در مراکز جراحی محدود ۶ هزار و ۵۹۸ نفر گردشگر سلامت خدمات دریافت کردند؛ البته ممکن است این عدد بالاتر باشد ولی در مجموع بیمارستان ها و مراکز جراحی به حدود ۱۹ هزار و ۹۰۰ نفر بیمار خارجی سرویس دهی کردند.

وی گفت: تعداد زیادی از بیماران خارجی از مراکز سرپایی مثل آزمایشگاه، رادیولوژی، توان بخشی، مطب ها خدمات دریافت کردند که در مجموع در این مراکز به ۱۵۰ هزار نفر گردشگر خارجی در مشهد خدمات درمانی ارائه شده است.

خیامی گفت: از اواخر سال گذشته به جز بیمارستان ها، مراکز جراحی محدود نیز مکلف شدند که باید مجوز جذب گردشگر سلامت داشته باشند و در این راستا دو مرکز جراحی محدود حضرت معصومه (س) و گوهر سان این مجوز را دریافت کردند و چند مرکز دیگر نیز در حال دریافت مجوز هستند.

وی بیان کرد: هر چه روی صنعت گردشگری سلامت تلاش شود منفعت عمومی و تولید اشتغال نیز به همان نسبت افزایش دارد و برخورد خوب با گردشگران سلامت نه تنها باعث رشد ارزشهای اخلاقی در جامعه می شود بلکه باعث جذب بیشتر گردشگران خارجی می شود.

منبع: مهر
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.