یزد - مسئول روابط عمومی جشنواره مردمی زیر سایه خورشید در استان یزد از برپایی هشت جشن در هشت شهرستان استان با حضور خدام رضوی به مناسبت دهه کرامت خبر داد.

۸ جشن در هشت شهرستان یزد  برپا می‌شود

به گزارش قدس آنلاین ،محمدعلی ملک زاده با اشاره به اهم برنامه‌های این جشنواره گفت: استان یزد در دوازدهمین جشنواره زیر سایه خورشید، میزبان ۱۳ تن از خدام حرم رضوی است که ، شنبه ۱۵ تیرماه وارد شهر یزد شدند.

وی با بیان اینکه خدام رضوی در طول هشت روز، در ۳۱۳ برنامه شرکت می‌کنند افزود: علاوه بر برنامه‌های مختلفی که با حضور خادمان حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) برگزار می‌شود، جشن‌های ویژه‌ای نیز در ۸ شهر استان برپا خواهد شد.

ملک زاده با اشاره به برپایی ۸ جشن در ۸ شهرستان استان با حضور خدام حرم رضوی گفت: جشن‌های زیر سایه خورشید روز یکشنبه در میبد، روز دوشنبه در بهاباد، روز سه‌شنبه در ابرکوه، روز چهارشنبه در تفت، روز پنج‌شنبه در امامزاده سیدجعفرمحمد(ع) یزد، روز جمعه در اردکان، روز شنبه در بافق و روز یکشنبه در شهرستان خاتم برپا خواهد شد.  

دوازدهمین جشنواره زیر سایه خورشید در مسجد جامع یزد

 کاروان خدام رضوی در ساعات اولیه ورود خود به یزد، در مراسم معنوی که در مسجد جامع کبیر یزد برپا شد حضور یافتند.

 این مراسم به همت هیئت انصار ولایت یزد و با حضور جمعی از عاشقان علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) و خادمان جشنواره مردمی زیر سایه خورشید، با هدف اذن ورود به این جشنواره بزرگ برگزار شد.

خادمان و سفیران امام الرئوف(ع) در میان نوای «یاعلی بن موسی الرضا»، با در دست داشتن پرچم متبرک حرم رضوی در این مراسم حاضر شدند و با اشک و شوق و سلام و صلوات مورد استقبال قرار گرفتند.

در ادامه یکی از خادمان، شعر کوتاهی در مدح حضرت معصومه(س) قرائت و حاضران با صلوات ارادت خود را به حضرت فاطمه معصومه(س) ابراز نمودند تا برات نوکری خود در این عملیات بزرگ را از دستان نازنین کریمه اهل‌بیت(ع) دریافت کنند.

 حجت‌الاسلام مهدی مهدوی نژاد، رئیس جشنواره زیر سایه خورشید در یزد در این مراسم با اشاره به برکات برگزاری این جشنواره بین المللی در سراسر کشور و در جهان اسلام اظهار کرد: در دهه کرامت توجهات همه مردم به سمت امام رضا(ع) معطوف می‌شود و این جلب توجه به ثامن الحجج(ع) موجب جلب توجهات خداوند متعال خواهد بود.

حجت‌الاسلام سیدناصر حیدری، دبیر دوازهمین جشنواره زیر سایه خورشید در یزد نیز در این مراسم ضمن ارائه گزارش مختصری از برنامه‌های این جشنواره در سال گذشته، گفت: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته در سال جاری، ۳۱۳ برنامه در استان که ۱۱۰ برنامه در شهر یزد برگزار می شود، با محوریت حضور خادمان رضوی در مکان‌های مختلف از جمله بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها، بقاع متبرکه، اماکن عمومی و گردشگری، بعضی از ادارات و... اجرا خواهد شد.

شعرخوانی حجت‌الاسلام اردکانی در مدح حضرت رضا(ع) و حضرت معصومه(س) و همچنین نوجوان یزدی حسام دلربائی که با لهجه شیرین مشهدی یکی از اشعار صابرخراسانی را برای حاضران قرائت کرد، دل و جان مخاطبین را برای لحظاتی مهمان حرم رضوی نمود.    در پایان این مراسم، حاضران رو به سوی حرم ثامن الحجج(ع)، صلوات خاصه حضرت را به عنوان اذن ورود به دوازدهمین جشنواره بزرگ زیر سایه خورشید قرائت کردند تا بتوانند با عنایت ویژه حضرت رضا(ع) سهم نوکری و عاشقی خود را در سالروز میلاد امام مهربان خود ادا کنند.

خدام رضوی با امام جمعه یزد دیدار کردند

 نماینده ولی فقیه در یزد: امام رضا(ع) حلقه وصلی است که عاشقان را به معشوق می‌رساند.

خدام حرم رضوی در اولین روز حضور خود در شهر دارالعباده، با آیت‌الله ناصری امام جمعه محترم یزد دیدار کردند.
آیت‌الله ناصری ضمن خیر مقدم به خدام، به عشق و علاقه وافر مردم یزد به امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: برگزاری چندین ساله جشن‌های زیر سایه خورشید، حرکت دو کاروان پیاده‌ به سمت مشهد مقدس و سکونت یزدی‌ها در مشهد، نشانه عشق و علاقه مردم یزد به امام رضا(ع) است.
وی حضور مباشران امام رضا(ع) و پیچیده‌شدن رایحه رضوی در شهر را فرصتی مناسبی برای ارتباط بیشتر قلبی مردم با امام رضا(ع) دانست و افزود: امام رضا(ع) حلقه وصلی است که عاشقان را به معشوق بزرگ، خدای متعال می‌رساند و حضرت توجه خاصی به خدمتکاران، زوّار و عاشقانش دارد.
امام جمعه یزد از خدام خواست تا در این مسیر به بیان حکمت‌ها، نصایح، بیانات و رشادت‌های امام رضا(ع) بپردازند و بر علم و اعتقاد مردم بیفزایند و هر جا که دلشان و دل مردم، متوجه خدا شد نابودی دشمنان دین مخصوصاً آمریکا و انگلیس را از خداوند بخواهند.
در پایان این دیدار حجت‌الاسلام حیدری دبیر دوازدهمین جشنواره زیرسایه خورشید گزارشی از روند برگزاری جشنواره ارائه کرد.

انتهای پیام / 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.