یزد - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اشکذرگفت : سمپاشی با پهباد به صورت آزمایشی در زمینی یک هکتاری در روستای چرخاب اشکذر، انجام شد.

 روستای «چرخاب» اشکذر بااستفاده از پهباد سم پاشی شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد، عباس بشارتی با بیان این خبر اظهارداشت: سمپاشی با پهباد با حضور کارشناسان سراسر استان در یک هکتار باغ پسته در روستای چرخاب اشکذر به صورت آزمایشی انجام شد.

وی افزود: در سمپاشی به صورت سنتی برای هر هکتار باغ پسته حدود ۱۰۰۰ لیتر آب مورد نیاز است که با استفاده از پهبادها این میزان به ۱۰ لیتر کاهش می یابد و برای سمپاشی باغات ۳۰ دقیقه و زمین های زراعی ۱۰ دقیقه زمان لازم است.

بشارتی تصریح کرد: با استفاده از این پهبادها در مصرف سم و آب صرفه جویی می شود و سمپاشی زمین ها در مناطق سخت گذر نیز به راحتی قابل انجام است.

وی خاطرنشان ساخت: پاشیدن یکنواخت محلول بر روی محصول، کاهش چشمگیر زمان عملیات سمپاشی، افزایش کیفیت و اثربخشی، تخریب نشدن مزرعه و محصولات و کاهش قابل توجه در مصرف آب از مزیت های سمپاشی با پهباد است .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اشکذرگفت :این پهباد با GPS کار می کند و به طور اتوماتیک کل مزارع را زیر پوشش قرار می دهد. چهار نازل عملیات سمپاشی را انجام می دهد و این نازل ها به صورت خطی و دایره ای قرار می گیرند و این پهبادها دارای مخازن ۵، ۱۰ و ۲۲ لیتری است که داخل کشور ساخته شده است.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.