لرستان- رییس کل دادستری لرستان در جلسه‌ی شورای اداری زز و ماهرو با اشاره به اینکه در سال گذشته حتی یک پرونده سرقت در این منطقه وجود نداشته است، اظهار کرد: توجه دقیق به روند خدمت‌رسانی دولت به مردم قطعا" در کاهش نارضایتی موثر است.

توجه خدمت‌رسانی دولت به مردم در کاهش نارضایتی موثر است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی دادگستری کل لرستان؛ جعفر بدری، افزود: با وجود اینکه یک از دلایل عمده‌ی خشونت در جامعه مسائل مالی، بیکاری، فقر و گرانی‌ست ولیکن برخورد پرسنل دستگاه‌های دولتی و خصوصی با مردم نیز در بروز نارضایتی و خشونت عمومی بسیار مهم است.

وی با اشاره به اینکه مسئولان نباید اجازه دهند جوانان مملکت به راحتی در منجلاب بیکاری و سردرگمی گرفتار شوند، بیان داشت: جوانان سرمایه‌های عظیمی هستند که باید چرخه‌های اقتصادی کشور را بچرخانند و هرگاه چنین نکنیم اقتصاد بیمار و نهایتا" تورم و گرانی افسار گسیخته بلای جان کشور و قشر آسیب پذیرخواهد شد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در زز و ماهرو ضریب امنیت از سطح بالایی برخوردار است چنانچه در طی یکسال گذشته حتی یک پرونده سرقت در این منطقه وجود نداشته است، اظهار کرد: با وجود وسعت و جمعیت قابل توجه این بخش عظیم تنها ۲۳ پرونده در طی یکسال گذشته تشکیل و سریعا" مختومه گشته و اکثر آنها نیز به صلح و سازش ختم شده‌اند.

رییس شورای قضایی لرستان بیان داشت: برنامه‌ریزی خوب مسئولین این بخش موجبات صلح و امنیت و پیشرفت را فراهم نموده  ولیکن به‌طور جدی بایستی به استان کمتر توسعه یافته لرستان نگاه ویژه داشت.

جعفر بدری در ادامه با اشاره به اینکه با بکارگیری از پتانسیل نیروی جوان و جویای کار بستر اشتغال ، کار آفرینی و حمایت اقتصادی از جوانان برومند را فراهم می‌کند، گفت: در شرایط فعلی، تحریم‌ها نباید از لحاظ اقتصادی تحقیر شویم و با سیاست‌های اشتباه و کاهش ارزش پول ملی از رقابت در دنیای اقتصاد بازایستاد، خادمین و خائنین به مردم باید رسانه‌ای شوند و اصحاب‌رسانه در این خصوص مسئولند.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش به بحث انتخابات پایان سال اشاره داشت و خاطر نشان کرد: کار دستگاه قضایی در بحث انتخابات، نظارت بر روند تبلیغات و فراهم نمودن فضای مناسب انتخاباتی در راستای انتخابات عدالت محور می‌باشد ولیکن یک مسئول در دستگاه دولتی نباید در روند انتخابات مستقیم و غیر مستقیم دخالت نماید، میزان رأی مردم است نه فلان مسئول وهیچ دستگاه اجرایی نباید در مورد انتخابات مورد اتهام قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در استان‌های عشیره‌ای هم‌چون لرستان پرهیز جدی از طایفه‌گرایی باید به عنوان یک فرهنگ نهادینه شود این استان سال‌های سال است که چوب طایفه گرایی ناکارآمد را در بحث انتخاب نمایندگان اصلح خورده در این راستا بیانات مقام معظم رهبری در خصوص شاخص‌های افراد اصلح بسیار شفاف و گویاست.

انتهای‌پیام/


                                              

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.