دبیرکل حزب الله لبنان در مصاحبه با شبکه خبری المنار درباره تحولات لبنان، منطقه و توان روزافزون محور مقاومت سخن گفت.

سید حسن نصرالله: مقاومت از هر زمان دیگری قدرتمندتر است / می‌توانیم مخازن آمونیاک اسرائیل را هدف قرار دهیم

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در مصاحبه با شبکه خبری المنار درباره تحولات لبنان، منطقه و قدرت و توان روزافزون مقاومت در سالگرد جنگ ۳۳ روزه صحبت کرد.

او در ابتدا گفت: «وظیفه خود می‌دانم یادبود پیروزی جنگ ۳۳ روزه را به تمامی کسانی که این پیروزی را به وجود آوردند و در راس آن‌ها خانواده شهدا، رزمندگان، مجروحان و تمامی ارکان معادله طلایی ارتش، ملت و مقاومت تبریک بگویم.»

امنیت امروز لبنان مرهون جنگ ۳۳ روزه است

دبیر کل حزب الله لبنان سپس با بیان اینکه مقاومت قدرتی بوده است که دشمن صهیونیستی را از سال ۲۰۰۶ تاکنون از تجاوز به لبنان بازداشته و این چیزی است که خود آن‌ها نیز به آن اعتراف می‌کنند، افزود: «اسرائیل پس از این جنگ برای هرگونه تجاوز با خود هزار بار حساب کتاب می‌کند و این موضوع هر روز تشدید می‌شود.»

سید حسن نصرالله تاکید کرد: «محور مقاومت امروز از همه جهات آموزشی، نظامی، ایمانی و اعتقادی به یاری الهی پیشرفت داشته و دشمن از هر زمان دیگری بیش از گذشته از آن بیمناک است. مقاومت با وجود تحریم‌ها قدرتمندتر از هر زمان دیگری است. مقاومت همچنین طی ۱۳ سال گذشته از لحاظ تعداد نیرو نیز چند برابر رشد داشته و از لحاظ خودسازی میدانی هم به ویژه [بواسطه مبارزه با تروریست‌ها] در سوریه تجربه‌های بسیار خوبی کسب کرده است.»

او در ادامه افزود: «امنیتی که امروز لبنان از آن برخوردار است یکی از برکات جنگ ۳۳ روزه با رژیم صهیونیستی در ۱۳ سال پیش است. مهمترین دستاورد این جنگ، توازن بازدارندگی میان لبنان و رژیم صهیونیستی و به طور مشخص میان مقاومت مردم لبنان و اسرائیل است که خود را قدرتی بزرگ می‌داند. اسرائیل پس از جنگ جولای ۲۰۰۶ هر تلاشی برای تقویت اعتماد به نفس خود انجام داده با شکست مواجه شده است. دشمن پیشرفته‌ترین تسلیحات آمریکایی را در اختیار دارد و مانورهای بسیاری انجام داده است و در جنگ تموز امکانات بسیاری داشت، ولی دیدیم که چه نتیجه‌ای به دست آورد.»

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به آمادگی نیروی زمینی مقاومت در بالاترین سطح، گفت: «پیشرفت بسیار خوبی هم در توان موشکی به ویژه در دقت موشک‌ها و هواپیماهای بدون سرنشین به دست آورده‌ایم. در سال ۲۰۰۶ توانایی هجومی محدودی داشتیم. امروز توانایی هجومی منحصر به فردی داریم که مجهز به سلاح‌های منحصر به فرد است. ما دارای «نیروی رضوان» و «هنگ‌های عباس» هستیم که در عملیات تهاجمی تخصص دارند.»

نصرالله افزود: «در عرصه اطلاعاتی و دیگر انواع سلاح نیز پیشرفت‌ها چشمگیر بوده و جدای از این چیزهایی داریم که می‌خواهیم از دشمن پنهان بماند. ممکن است موشک‌هایی هم برای سرنگونی جنگنده‌ها داشته باشیم یا نداشته باشیم؛ این جزو تاکتیک ابهامی ما در مقابله با دشمن است.»

خانه اسرائیل سست‌تر از خانه عنکبوت است

سید حسن نصرالله سپس سخنان خود در سال ۲۰۰۰ را که گفته بود بنیان اسرائیل سست‌ است، یادآور شد و گفت: «امروز بیش از هر زمان دیگری  اعتقاد داریم که خانه اسرائیل سست‌تر از خانه عنکبوت است. مقاومت امروز می‌تواند هر نقطه از سرزمین‌های اشغالی فلسطین را هدف قرار دهد و شمال فلسطین تا هر زمانی که بخواهیم زیر آتشبار ما خواهد بود. در خط ساحلی نیز جمعیت زیادی از شهرک نشینان حضور دارند و بسیاری از تاسیسات و مراکز مهم این رژیم اعم از فرودگاه بن گوریون، وزارت جنگ، فرودگاه‌های داخلی، بورس اسرائیل، نیروگاه‌های برق، آب و نفت در این منطقه قرار دارد که تمام آن‌ها در تیررس ما هستند.»

‌می‌توانیم مخازن آمونیاک اسرائیل را هدف قرار دهیم

او در ادامه تاکید کرد: «برخی از موشک‌های ما مخصوص شمال سرزمین‌های اشغالی هستند و برخی برای مناطق دیگر؛ آیا این رژیم می‌تواند مقابل آن‌ها مقاومت کند؟ مقاومت می‌تواند همانطور که در گذشته گفتیم، مخازن آمونیاک اسرائیل را هدف قرار دهد. منظورم ورود نیروهای زمینی به حیفا و شمال فلسطین نیست. اگر موشک‌های مقاومت به یکی از مراکز صهیونیست‌ها مانند مخازن آمونیاک برخورد کند، آنها به عصر حجر باز می گردند.»

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: «رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ خوف دارد و از حمله به لبنان خودداری می‌کند؛ این رژیم از مقاومت در لبنان می‌ترسد و من کلمه مناسبی برای بیان نتایج جنگ پیدا نمی‌کنم و ویرانی گسترده کمترین تعبیر در مورد آن است. سناریوهای بسیاری برای اجرا در هر جنگ احتمالی داریم؛ گرچه من بعید می‌دانم به خاطر قدرت بازدارندگی مقاومت، اسرائیل آغازگر جنگی باشد؛ چرا که می‌داند پیروزی زودهنگام هرگز محقق نخواهد شد و می‌فهمد در هر جنگی که باشد چه بر سرش خواهد آمد.»

اسرائیل با ترور من به پیروزی نخواهد رسید

نصرالله همچنین گفت: «حزب الله هیچ روزی وابسته به شخص نبوده است؛ خون شهدا انگیزه بیشتری برای پیمودن مسیر می‌دهد همانطور که شهادت سید عباس موسوی، حاج عماد مغنیه و سید ذوالفقار این نتیجه را داشت. مقاومت یک موسسه است که از اشخاص مختلف تشکیل شده و من نیز یکی از آن‌ها هستم و هر کسی تاثیر خود را دارد؛ بنابراین دلبستگی دشمن به ترور من هیچ‌گونه پیروزی را برای آن‌ها محقق نخواهد کرد.»

او در ادامه افزود: «به حسب منطق و گذر زمان و نه بر اساس علم غیب، امروز فرصت داریم تا در قدس نماز بخوانیم؛ رژیم‌های تسلیم شده عربی و حمایت‌های آمریکا نقطه اتکای اسرائیل هستند و این رژیم فی ذاته قدرتی ندارد. به همین خاطر همواره از حکام عرب خواسته ایم که علیه ملت فلسطین توطئه نکنند و اجازه بدهند که فقط ما با دشمن مقابله کنیم. اسرائیل به هیج وجه ماندنی نخواهد بود.»

معامله قرن شکست خواهد خورد

نصرالله درباره طرح موسوم به معامله قرن نیز گفت: «معامله قرن شکست خواهد خورد؛ چرا که عوامل موفقیت بخش آن وجود ندارد که مهمترین این عوامل قدس شریف است. شاید در بدترین شرایط برخی راه حلی نامناسب را برای آوارگان، حق حاکمیت و حتی احیای قدس شرقی ارائه کنند، اما در مورد مسجد الاقصی و قدس شریف هیچ کس راه حل موجود در معامله قرن را نخواهد پذیرفت و این مهمترین نقطه ضعف معامله قرن است.»

او همچنین در این باره تاکید کرد: «خوی استکباری آمریکاست که به معامله قرن پایان داد و تیر خلاص را به آن شلیک کرد. از دیگر عوامل شکست معامله قرن موضع فلسطین، پایداری ایران که تقریبا تنها حامی قضیه فلسطین است، پیروزی در سوریه و شکست طرح آمریکایی-صهیونیستی در آنجا، پیروزی در عراق، پایداری و مقاومت ملت یمن، قدرت مقاومت و نبود دولت عربی قدرتمند برای اجرای معامله قرن است.:

دبیر کل حزب الله لبنان افزود: «کدام یک از حاکمان عرب جرات آن را دارد تا علنا اعلام کند مسئولیت معامله قرن را برعهده می‌گیرد؟ هرچند در پشت پرده توطئه‌های خود را انجام دهد. اردن نگران معامله قرن است؛ خود اسرائیل نگران است؛ کوشنر خود اعلام کرد که کنفرانس بحرین شکست خورد؛ و موضع تشکیلات خودگردان فلسطین در رد معامله قرن علی رغم تمام فشارها، همه این‌ها مؤید آن است که معامله قرن هیچ افقی ندارد.»

دشمن جرات نمی‌کند وارد زمین و یا دریای ما شود

سید حسن نصرالله در ارتباط با مرزبندی‌های زمینی و دریایی با فلسطین اشغالی نیز گفت: «دشمن نمی‌خواهد سازمان ملل در مذاکرات مرتبط با مرزها و نفت ناظر باشد بلکه می‌خواهد آمریکا به عنوان ناظر باشد. به همین خاطر لبنان اصرار دارد که سازمان ملل ناظر باشد. لبنان قادر است از ثروت نفتی خود استفاده کند و هنگامی که اعلام می‌کند اینجا زمین و یا دریای ماست دشمن جرات نمی‌کند وارد آن شود چرا که لبنان در این معادله قوی است.»

او در ارتباط با سوریه نیز تاکید کرد: «آنچه به دست آمد پیروزی سوریه و محور مقاومت و شکست طرف مقابل بود. دولت سوریه برای حل پرونده‌های مختلف مانند شرق فرات، ادلب و راه حل سیاسی در تلاش است و متناسب با شرایط و ماهیت آن عمل می‌کند. به اعتقاد من در سوریه بازگشت به عقبی وجود نخواهد داشت. به نفع روسیه نیست که ایران از سوریه خارج شود.»

دبیرکل حزب الله گفت: «روسیه و ایران امروز از هر زمان دیگر به هم نزدیکترند و این به فضل وجود آقای ترامپ بوده است. حضور یا عدم حضور ایران به بشار اسد مرتبط است. به اسرائیلی‌ها می‌گویم هر کاری می‌توانید بکنید، اما ایران از سوریه خارج نخواهد شد؛ این تصمیم رهبران سوریه و ایران است.»

ترامپ به خاطر هشدار ایران از حمله منصرف شد

دبیرکل حزب‌الله لبنان در بخش دیگری از مصاحبه خود با شبکه المنار با بیان اینکه «امام خامنه‌ای و رئیس‌جمهور محترم ایران بارها گفته‌اند که آغازگر هیچ جنگی نخواهند بود» تاکید کرد: اگر جنگی علیه ایران آغاز شود یعنی جنگ در کل منطقه آغاز شده و هر کشوری که در این جنگ (علیه ایران) مشارکت داشته باشد بهای آن را خواهد پرداخت.

سید حسن نصرالله افزود: «پنتاگون هم می‌گوید ما جنگ نمی‌خواهیم، چون می‌دانیم چه تبعاتی در پی خواهد داشت.» وی سپس با اشاره به اظهارات اخیر رهبر انقلاب در تمسخر صحبت‌های رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «ترامپ فکر می‌کند از روزی که از برجام بیرون رفته، هر جمعه در ایران تظاهرات است. اما امام خامنه‌ای به درستی خطاب به او گفت که اولا جمعه نیست و شنبه است و ثانیا در تهران نیست و در پاریس است!»

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه درباره ادعای رئیس‌جمهور آمریکا درباره لغو دستور حمله به ایران پس از سرنگونی پهپاد گلوبال هاوک گفت: «ترامپ گفت می‌خواسته به تلافی سرنگونی پهپاد به ایران حمله کند، ولی ۱۰ دقیقه قبل از حمله تصمیمش عوض شده است چرا که در این حمله ۱۵۰ نفر کشته می‌شدند! ترامپ مزخرف می‌گوید. آیا در جلسات کارشناسی از قبل به او این چیزی نگفته بودند و او فقط ده دقیقه قبل از حمله این را فهمیده است؟»

سیدحسن ادامه داد: «حقیقت این است که ایران از طریق یک کشور ثالث پیام داد که به هر کجا حمله شود، اهدافی در منطقه را خواهد زد. این اتفاق دو ساعت قبل از حمله افتاد و برای همین ترامپ منصرف شد.»

وی همچنین در این مصاحبه موضع رهبر معظم انقلاب در عدم پذیرش نامه ترامپ در دیدار با نخست‌وزیر ژاپن را "غرورآفرین" خواند. 

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.