سخنگوی دولت به اظهارات قاضی پرونده نجفی در مورد تلاش برخی دستگاه‌های اجرایی برای دخالت در پرونده شهردار سابق تهران واکنش نشان داد و گفت: ما به اصل تفکیک قوا و عدم دخالت در امور یکدیگر از هر دو سو معتقدیم.

هیچ دستگاه اجرایی در روند قضایی پرونده نجفی دخالت نکرده است

قدس آنلاین: علی ربیعی سخنگوی دولت دیروز در نشست خبری هفتگی با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین در مورد اظهارات قاضی پرونده نجفی شهردار سابق تهران درباره دخالت برخی از دستگاه‌های اجرایی در روند این پرونده، با تأکید بر اینکه ما اصل به تفکیک قوا معتقدیم، اظهار داشت:  همانطور که معتقدیم  امر تفکیک قوا از یک سو نباید موجب اخلال در فعالیت قوه مجریه شود از سوی دیگر هم  به اینکه دولت نباید در هیچ امر قضا  دخالت کند  باور داریم.

وی افزود: صراحتاً اعلام می‌کنم که هیچ یک از ارکان دولت در این زمینه فعالیتی نداشته اند.

علی ربیعی تصریح کرد: از دستگاه قضایی می‌خواهم اگر دستگاه اجرایی خاصی (مد نظرشان) است، اعلام کنند.

سخنگوی دولت اظهار داشت: من این موضوع  تکذیب می‌کنم و  بسیار هم بعید می‌دانم از سمت دولت در این زمینه کسی فشاری وارد آورده باشد. اینجا حقوق انسانها مطرح است هم مقتوله یک انسان است و حقوق انسانی او مطرح است و هم شرایط و حقوق آقای نجفی مهم است. 

ربیعی افزود: بهترین کار اینست که بگذاریم عدالت و دستگاه عدالت و قضا در شرایط عادلانه و منصفانه کار خودش را بکند.

در نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به قتل میترا استاد همسر محمد علی نجفی شهردار سابق تهران توسط وی به ضرب گلوله،  محمدرضا محمدی کشکولی قاضی این پرونده و رئیس شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران در ایراد تذکراتی که به گفته خودش جهت تنویر افکار عمومی ارائه داد گفت: متاسفانه در این پرونده برخی دستگاه‌های اجرایی سعی کردند در امور قضایی دخالت کنند و باعث تشویش اذهان عمومی شدند.

همچنین در روزهای اخیر برخی از رسانه‌ها از تلاش برخی از جریانهای سیاسی اصلاح‌طلب یا نزدیک به دولت برای پرداخت رشوه و جلب رضایت خانواده میترا استاد سخن گفتند که با واکنش افکار عمومی مواجه شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
    0 0
    ایکاش به آنچه که میگید ایمان داشتید و راست میگفتید. مطمئنا اینطور نیست