سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت:هرگونه انتظار از ایران برای بازگشت به شرایط قبل از ۸ می ۲۰۱۹ بدون اثبات اراده سیاسی جدی و توانایی عملی طرفهای اروپایی در ایجاد توازن در انجام تعهدات بر اساس برجام و منتفع شدن عملی ایران از آثار لغو تحریم ها به نحو پیش بینی شده در برجام یک انتظار غیرواقع بینانه و مغایر با اهداف، منطق و محتوای برجام است.

بازگشت اقدامات ایران بدون اقدام متوازن و عملی توقعی واقع بینانه نیست

قدس آنلاین: سید عباس موسوی که به همراه ظریف در نیویورک به سر میبرد د واکنش به بیانیه سران آلمان، فرانسه و انگلیس در آستانه نشیت شورای وزیران اتحادیه اروپا در بروکسل در مورد برجام و ابراز نگرانی آنها از کاهش تعهدات ایران، اظهار داشت: دولت جمهوری اسلامی ایران بیانیه ها و موضع گیری های طرف های اروپایی برجام را با دقت به لحاظ میزان انطباق با تعهدات این دولتها وفق توافق مزبور و مصوبات کمیسیون مشترک مورد بررسی قرار می دهد. تاکید می کنیم تداوم اقدامات داوطلبانه مبتنی بر حسن نیت جمهوری اسلامی ایران مطابق با برجام ریشه در متقابل بودن حقوق و تکالیف پیش بینی شده در برجام دارد و چنین مسیری نبایستی به عنوان یک جاده یکطرفه تلقی شود.

سیدعباس موسوی افزود: انتظار ایران از شرکای اروپایی برجام، اتخاذ تصمیمات و گامهایی عملی، موثر و مسئولانه در روند اجرایی شدن آن است. هرگونه انتظار از  ایران برای بازگشت به شرایط قبل از ۸ می ۲۰۱۹ بدون اثبات اراده سیاسی جدی و توانایی عملی طرفهای اروپایی در ایجاد توازن در انجام تعهدات بر اساس برجام و منتفع شدن عملی ایران از آثار لغو تحریم ها به نحو پیش بینی شده در برجام یک انتظار غیرواقع بینانه و مغایر با اهداف، منطق و محتوای برجام است. تکرار می کنیم تا زمانی که طرف مقابل متعهد باشند ما نیز به همان میزان متعهد می‌مانیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.