منابعی در وزارت خارجه فرانسه در گفتگو با المیادین برخی مفاد طرح فرانسه برای کاهش تنش میان ایران و آمریکا را فاش کردند.

جزئیاتی از طرح فرانسه برای کاهش تنش میان ایران و آمریکا

قدس آنلاین: منابعی در وزارت خارجه فرانسه مفادی از محتوای طرح این کشور در خصوص کاهش تنش میان ایران و آمریکا را که در برخی موارد با خواسته‌های ۱۲ گانه وزیر خارجه آمریکا از ایران شباهت دارد، شرح دادند.

این منابع به شبکه المیادین گفتند که تاکنون مواضع کشورهای ایران و آمریکا در خصوص ابتکار عمل فرانسه هیچ نرمشی را نشان نداده و در این خصوص هیچ گام رو به جلویی نیز برداشته نشده است.

با این حال آن‌ها مدعی شدند که در جریان سفر مشاور رئیس‌جمهور فرانسه به تهران، مسئولان ایرانی، فرانسه را برای پیگیری تلاش‌هایش در جهت اجرای مفاد توافق هسته‌ای تشویق کرده‌اند، اما مشاور «امانوئل مکرون» هیچ پاسخی مثبت یا منفی در خصوص مفاد طرح فرانسه از سوی مسئولان ایرانی دریافت نکرده است.

طبق گفته این منابع رسمی، ابتکار فرانسه مرحله به مرحله است و می‌توان در صورت موفقیت‌آمیز بودن گام اول، به راه‌حل جامع دست یافت.

این منابع در خصوص گام اول این طرح گفتند که در این مرحله ایران و آمریکا باید به تاریخ پیش از دوم ماه می، یعنی به پیش از پایان معافیت‌های تحریمی بازگردند.

طبق این طرح ایران نیز باید فورا تمامی اقدامات خود در خصوص کاهش تعهداتش به توافق هسته‌ای را متوقف کرده و به پیش از این اقدامات بازگردد و همچنین باید در خصوص نقش خود در خاورمیانه تغییراتی دهد و از گروه‌های عراقی بخواهد تا آنچه تحریک آمریکایی‌ها در این کشور خوانده شده را متوقف کنند.

همچنین طرح فرانسه از ایران می‌خواهد تا گروه‌های مقاومت از جمله حزب الله لبنان، حضور خود در سوریه را کاهش دهند و انصارالله یمن نیز حملات موشکی و پهپادی به عربستان را متوقف کند. در این طرح اشاره‌ای به لبنان نشده است چرا که طبق ادعای فرانسه جبهه لبنان-اسرائیل با ثبات است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
    0 0
    سلام .یک کسی واسطه شده که کشور خودش آشفته ست .اول سروسامان به کشور خودش بده بعداً.بعد هم آشتی باچه کسی شیطان بزرگ آمریکا ؟برای چی؟این چیزها میانجی نمی خواهد آقا اول آخر فرمودند مذاکره نمی‌کنیم .هرکس هم واسطه بشه .اصل تفکر آمریکا که قلدریه تنش زاست بقیه فرعه. حتی اگر بر فرض محال قلدری را کنار بزنه ما تا ابد با شیطان سازش نداریم. حالا مکرون واسطه بشه یا هرکس دیگه.وقت خودشون و وقت ما رو با این سیاست یه بام ودو هوا نگیرند .والسلام
  • مینا ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
    0 0
    بشنوید از مادر عروس فرانسوی . این همجنس باز هرزه که برای ایران طرح میدهد .
  • حمیدا ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
    0 0
    خدا رحم کنه؛ تا این دولت فشل و دیپلماسی برجام زده لبخند و التماس روی کاره ؛ هیچوقت به دشمن جواب قاطع و محکم داده نمیشه
  • ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
    0 0
    ماکرون با اون کشور آشفته خودش بهتره بفکر کشورش باشه .نمیخواد برای کشور ما میانجی بشه .