همدان - معاون خدمات شهری شهرداری همدان گفت: همکاری کسبه ومغازه داران برای تامین ایمنی بازار ضروری است.

تامین ایمنی بازارباهمکاری کسبه ومغازه داران

 به گزارش قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی خدمات شهری شهرداری همدان ،وحید علی ضمیر با اشاره به وضعیت ایمنی بازار همدان گفت: شبکه آب رسانی و جمع آوری فاضلاب، شبکه گازرسانی، توزیع و مصرف برق، شبکه مخابرات، سیستم های حفاظت در برابر حریق، سیستم گرمایش، سرمایش و تهویه مطبوع و معابر و دسترسی ها از جمله مهمترین زیرساخت‌هایی هستند که به منظور ایمنی بازار باید مورد ارزیابی و ایمن سازی قرار گیرند.

وی با توجه به حادثه آتش سوزی بازار تبریز ادامه داد: طی دهه های گذشته به ایمن سازی بازار کمتر توجه شده و درحال حاضر ارتقاء ایمنی آن با اهدافی چون کاهش سطح آسیب پذیری ، ریسک پذیری و افزایش قابلیت سرویس دهی در دستور کار شهرداری قرار دارد.

وی ادامه داد: سازمان آتش نشانی شهرداری درحد توان تذکرهای لازم را جهت رفع نواقص ایمنی به کسبه داده و شهرداری نیز درداخل و خارج بازارنسبت به افزایش شیرهای هیدرانت اقدام می نماید تا درمواقع اضطراری امکان تأمین آب مورد نیاز برای اطفا حریق در کمترین زمان وجود داشته باشد.

علی ضمیر با تاکید بر این که گاه وجود یک کپسول آتش نشانی از یک حریق جلوگیری می کند، افزود: برخی ازاین کپسول ها درواحدهای صنفی تاریخ مصرفشان گذشته است و یا این که کپسول ها هنگام حادثه دردسترس نیستند که این نیازمند اصلاح است تا ازخطرات احتمالی جلوگیری گردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.