رئیس اداره میراث فرهنگی نیشابور گفت: کتیبه‌های تاریخی قدمگاه نیشابور مربوط به دوره صفویه است و مرمت آن‌ها با تخصیص اعتبار لازم درحال انجام است.

مرمت کتیبه‌های تاریخی قدمگاه نیشابور

به گزارش قدس آنلاین، محمداسماعیل اعتمادی رئیس اداره میراث فرهنگی نیشابور گفت: عملیات مرمت کتیبه‌های تاریخی قدمگاه نیشابور با تخصیص اعتبار لازم از طرف هیئت امنای مجموعه قدمگاه رضوی درحال انجام است.

او ادامه داد: این کتیبه‌های با ارزش مربوط به دوره صفویه و از زیباترین تزئینات وابسته به معماری است که بعضا با آب طلا، اندود و تزئین شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی نیشابور گفت:بنای کنونی قدمگاه، متعلق به سده یازدهم هجری قمری است که به دستور شاه عباس صفوی با گنبد فیروزه‌ای رنگ در دو طبقه و به شکل هشت‌گوش ساخته شده است.

اعتمادی افزود: در دوران ناصرالدین شاه قاجار نیز رسیدگی‌هایی به باغ قدمگاه شد و از سال ۱۳۵۰ این باغ ارزشمند تحت حفاطت‌های خاص میراث فرهنگی قرار گرفت.

او ادامه داد: در قدمگاه آثار تاریخی دیگری غیر از باغ و بقعه آن وجود دارد که متعلق به دوره صفوی هستند؛ این آثار شامل دو کاروانسرا، آب انبار، چاپارخانه، و گرمابه بودند که از دوره شاه عباس اول به بعد ساخته شدند، اما کاروانسرای دوره شاه عباس و چاپارخانه از بین رفته‌اند و آنچه اکنون باقی است یک کاروانسرا و یک گرمابه است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.