همدان- رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی ومواد غذایی اداره دامپزشکی استان همدان گفت: استان همدان ۵ کشتارگاه صنعتی دارد که اکنون به ۹ شهرستان استان خدمات می‌دهد و حتی استان‌های همجوار هم از این خدمات استفاده می‌کنند.

تمامی کشتارگاه‌های همدان صنعتی است

 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از همدان، آرش سامی در بازدید خبرنگاران از مراکز بسته بندی گوشت  در شهرستان همدان، اظهار کرد: روش کشتار اصولی و استاندارد نقش مهمی در کاهش بروز و انتقال ۸۶۸ بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان دارد.

 وی یکی از این بیمارها را تب کریمه کنگو عنوان و افزود: همه شهروندان باید از خرید گوشت از مراکز غیر بهداشتی و نظارت نشده به شدت بپرهیزند تا احتمال انتقال هر نوع آلودگی ویروسی، میکروبی و انگلی از گوشت به حداقل ممکن برسد.

وی با تاکید بر اینکه دامپزشکی استان همدان همدان طبق دستورالعمل‌ها مراحل کشتار را از زمان ورود دام تا بسته‌بندی به طور کامل رصد و نظارت بهداشتی می‌کند، گفت: بعد از کشتار شرعی دام با نظارت بازرسان دامپزشکی و مسئول فنی مستقر در کشتارگاه گوشت‌ها به قطعات مورد نیاز بازار آماده بسته بندی و سرد شدن می شود.

سامی اظهار کرد: دامپزشکی استان به دنبال افزون بر نظارت بر اجرای بسته بندی گوشت به صورت فعلی به دنبال افزایش و ارتقای کیفیت بسته‌بندی گوشت(قرمز و سفید) با همکاری بخش خصوصی است و در این طرح به زودی شاهد معرفی گوشت بسته بندی ای پلاس در بازار همدان خواهید بود.

مدیر عامل واحد بسته بندی عصرانه نیز در این بازدید گفت: این واحد از سال ۶۸ کار خودش را آغاز کرده است و برای 100نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی ایجاد کرده است.

حمیدرضا پیری با گلایه از این که در بازه زمانی پشتیبانی جهاد گوشت با تاریخ مصرف کم را که با قیمت ۲۲ هزار تومان وارد کرده بود با قیمت بیشتر به آنها فروخته است تاکید کرد: از زمان گران شدن گوشت در بازار مصرف حتی یک کیلوگرم سهمیه هم تحویل این واحد بخش خصوصی بسته بندی ندادند و با همت و تلاش شبانه روزی کارکنان گوشت را تهیه و برای عرضه به بازار تامین کردیم.

وی با اشاره به مشکلات حمایت از واحدهای تولیدی در استان همدان اظهارکرد: زمانی گه قیمت گوشت افزایش یافت گوشت مورد نیاز مجموعه با قیمت بالا تهیه شد و به علت ماندگاری کم گوشت مجبور به معدوم سازی چندین تن از گوشت های مشکل دار شده و ضرر بسیاری متحمل شدیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.