مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کاشمر گفت: باد و طوفان روزهای اخیر بالغ بر ۳۶۳ میلیارد ریال به بخش کشاورزی کوهسرخ خسارت وارد کرد.

خسارت ۳۶۳ میلیارد ریالی باد و طوفان به بخش کشاورزی کوهسرخ

به گزارش قدس آنلاین، سید ابوالقاسم موسوی عنوان کرد: براثر باد و طوفان چند روز گذشته به باغات گلابی، آلو، سیب، گردو و محصولات زراعی شامل گوجه فرنگی و خیار در بخش کوهسرخ خسارت جدی وارد آورده است.

وی ادامه داد: سرعت باد و طوفان روزهای اخیر در منطقه کوهسرخ به بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت رسید که منجر به آسیب رساندن به حدود ۸۰ درصد از باغات و ۲۰ درصد از محصولات زراعی این بخش گردید.

موسوی بیان کرد: شدت طوفان به حدی بود که علاوه بر ریختن میوه‌های سردرختی بر روی زمین، منجر به قطع شدن تعدادی از درختان و شکسته شدن شاخه‌های آن‌ها و همچنین افت عملکرد محصولات زراعی نیز شد.

وی در ادامه به سطح محصولات زراعی و باغی بخش کوهسرخ اشاره کرد و گفت: سطح باغات سیب کوهسرخ ۲۳۰ هکتار، گلابی ۱۵۰ هکتار، آلو ۳۱۰ هکتار، گردو ۱۵۰ هکتار، گوجه فرنگی ۳۰۰ هکتار و خیار ۲۵۰ هکتار است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کاشمر بیان کرد: بر اثر وزش باد و طوفان به طور میانگین و براساس برآورد کارشناسان ۹۶۰ تن گلابی، ۱۴۷۲ تن سیب، ۱۲۴۰ تن آلو، ۷۵ تن گردو، گوجه فرنگی ۱۸۰۰ تن و خیار ۱۰۰۰ تن از بین رفته و براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، خسارت وارده ۳۶۳ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی با بیان اینکه ازمجموع  ۵۷۰۰ هکتار باغات آبی و زعفران کوهسرخ ۷۱ هکتار تحت پوشش بیمه‌ای قرار دارند، اظهار کرد: این شدت باد و طوفان در این فصل از سال در بخش کوهسرخ بی‌سابقه بوده است.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.