علی رغم آنکه دولت انگلیس برنامه های بسیاری را برای تشویق شهروندان خود به ازدواج و تولید مثل طراحی کرده است، اما این کشور اروپایی تمام تلاش خود را به کار بسته تا میانگین ازدواج در دیگر کشورها به ویژه کشورهای اسلامی از جمله ایران کاهش یابد.

تشویق دختران و زنان مسلمان به عدم ازدواج و فرزندآوری؛ سیاست جدید ملکه انگلیس یا توطئه علیه مسلمانان؟!

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین؛ چند روز پیش «بی بی سی» فارسی در انگلیس، گزارشی را تحت عنوان «زنان مجرد خوشبخت ترند یا زنان متأهل» منتشر کرد و این گزارش نه فقط در سایت بی بی سی بلکه در تمام صفحات مجازی آن منتشر شد تا میلیون‌ها نفر در داخل و خارج از انگلیس آن را مطالعه کنند.

در نگاهی سطحی بسیاری از افراد براین گمان بودند که این گزارش نتیجه یک مقاله پژوهشی باشد اما پس از تمرکز بیشتر بر روی آن مشخص می‌شود که این گزارش یک پژوهش علمی نبوده است و بلکه نقطه آغازی برای تحقق هدفی بلندمدت تحت عنوان «جلوگیری از ازدواج و تولید نسل فارسی زبانان و عرب زبانان(مسلمانان)» است.

در این سناریوی خبری گزارش شده است که زنان مجرد و بدون فرزند بسیار خوشبخت‌تر از زنان متأاهل و صاحب فرزند هستند. در این گزارش ادعا شده شاید در گذشته در این خصوص تردید وجود داشت اما دانش امروز این نظر را تأیید می کند.

در گزارش بی بی سی به نقل از یک استاد رفتارشناسی آمده است که مردان از ازدواج بهره وری بیشتری دارند، چراکه با آن به آرامش می رسند، ولی زنان پس از ازدواج به دلیل افزایش مسئولیت و فشارهای روحی وارده احساس خستگی و سرخوردگی می‌کنند.

این گزارش با تشویق دختران به عدم پذیرش ازدواج و مطالبه گری آنها برای خودداری از فرزندآوری و تولید مثل، مدعی می شود که بسیاری از زنان آسیایی و مسلمان در افغانستان و پاکستان فواید مجردی را تایید کرده اند و از این طریق کوشیده تا مسلمانان را تشویق به زندگی مجردی کند.

پایگاه تحلیلی-خبری «الوقت» در گزارشی به این موضوع پرداخته و می‌نویسد: نکته قابل توجه در این گزارش آن است که «بی بی سی» در آن بر مخاطبان فارسی زبان و مسلمان خود از جمله افغانستانی‌ها، ایرانی‌ها و تاجیکستانی‌ها متمرکز شده و این تلاش انگلیسی در راستای کاهش میانگین ازدواج، تولید مثل و در نهایت کاهش جمعیت کشورهای آسیایی مسلمان به ویژه ایران صورت گرفته است. این درحالی است که دولت انگلیس و کشورهای اروپایی تسهیلات متنوعی را برای تشویق جوانان اروپایی به ازدواج و فرزندآوری هرچه بیشتر ارائه می‌کنند.

از سال 1990 کشورهای اروپایی برنامه‌هایی را برای تشویق جوانان به ویژه پس از کاهش میانگین ازدواج و فرزندآوری و افزایش میانگین طلاق در این کشورها آغاز کردند که به موجب این برنامه‌ها، تسهیلات مالی، کاهش مالیات و تخصیص اموال برای ازدواج به منظور تشویق جوانان به آن در نظرگرفته شد.

از جمله دلایل ارائه این تسهیلات و خدمات، تقویت ارزش های خانوادگی و کاهش میزان تولدهای نامشروع بود. علاوه براین کاهش میزان ازدواج در انگلیس طی سال‌های اخیر نگرانی مقامات این کشور را برانگیخته است؛ به گونه‌ای که سه سال پیس «دیوید کامرون» نخست وزیر وقت این کشور گفت: خانواده اساس جامعه به حساب می‌آید و برای تشویق مردم به ازدواج، معافیت‌های مالیاتی را برای زوج ها در نظر خواهیم گرفت.

از جهتی دیگر، امروز مسئله تولید مثل یکی از مهمترین مسائل دولت انگلیس به شمار می‌رود؛ از همین رو خدمات تشویقی بسیاری را برای ازدواج جوانان و فرزندآوری آنها ارائه کرده و امتیازات بسیاری مانند کمک مالی، فرصت شغلی و حمایت اجتماعی به آنها اعطا می کند. همچنین مادران شاغل می توانند برای وضع حمل خود به مدت 52 هفته مرخصی زایمان بگیرند و از تمام حقوق و مزایای خود در حین مرخصی نیز بهره‌مند شوند.

علی رغم آنکه دولت انگلیس برنامه‌های بسیاری را برای تشویق شهروندان خود به ازدواج و تولید مثل طراحی کرده است، می بینیم که این کشور اروپایی تمام تلاش خود را به کار بسته تا میانگین ازدواج در دیگر کشورها به ویژه کشورهای اسلامی از جمله ایران کاهش یابد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۳
    0 0
    به توچه ربطی داره ملکه حسود وفضول.